Doi americani, părere sinceră despre preţurile din supermarketurile româneşti. Pâinea li s-a părut ieftină, ce produse cred că sunt prea scumpe
România continuă să atragă turiști din întreaga lume, iar unii dintre ei aleg să-și documenteze experiențele prin vloguri de călătorie. De la peisaje montane la mâncare tradițională și prețuri din supermarketuri, impresiile străinilor oferă o perspectivă interesantă asupra modului în care este percepută viața de zi cu zi în țara noastră.
Turiștii americani, impresionați de prețuri și diversitate
De data aceasta, canalul de YouTube JetLag Warriors, deținut de un cuplu de americani pasionați de călătorii, a publicat un videoclip filmat în București, în care autorii compară prețurile dintr-un magazin Kaufland cu cele din alte țări, dar și cu cele pe care le-au întâlnit în România în urmă cu doi ani, când au mai vizitat țara noastră.
Creatorul de conținut a fost plăcut surprins de faptul că multe dintre prețurile produselor de bază, precum fructele și legumele, au rămas relativ neschimbate față de vizita anterioară. „În ceea ce privește prețurile la fructe și legume, sunt similare cu cele de acum 2 ani. Nu e mare diferență, cred că e ok”, a spus americanul în videoclipul intitulat sugestiv „Este România cea mai accesibilă țară din Europa?”
Una dintre cele mai mari surprize pentru el a fost prețul pâinii. „Poți să cumperi o pâine și să o feliezi pe loc, nu am mai văzut asta până acum. Și prețurile sunt foarte bune, 2 lei pentru o baghetă și este și mai ieftină, franzela”, a remarcat acesta. În contrast, pâinea feliată i s-a părut destul de scumpă: „Pâinea aceasta, în schimb, este 10 lei.”
Pe de altă parte, nu toate produsele i-au impresionat pe el și pe partenera sa. Gemul și mierea li s-au părut semnificativ mai scumpe față de prețurile din Statele Unite. Deși nu a intrat în detalii despre motive, este posibil ca percepția să fie legată de faptul că în SUA aceste produse sunt disponibile într-o varietate de mărci ieftine, adesea industriale.
Carnea, mezelurile și varza murată
Cafeaua a primit note bune, atât din punct de vedere al prețului, cât și al diversității sortimentelor disponibile. Spre deosebire de aceasta, selecția de ceaiuri nu i s-a părut deloc impresionantă, semnalând o posibilă lipsă de varietate în comparație cu alte țări europene sau cu America de Nord.
Un alt punct pozitiv l-au reprezentat carnea și mezelurile. Turiștii americani au apreciat atât gama largă de produse, cât și prețurile accesibile pentru cantitatea oferită. În plus, au fost încântați să regăsească varză murată în galantare, un produs familiar din bucătăria românească, folosit la prepararea sarmalelor — mâncare pe care vloggerii o cunoșteau deja și pe care o apreciază.
Astfel de opinii oferă o imagine interesantă asupra modului în care este percepută România de către vizitatori din alte colțuri ale lumii. Pentru localnici, aceste observații pot părea banale, dar pentru străini, detalii precum prețul unei baghete sau prezența varzei murate în supermarket sunt parte dintr-o experiență autentică. Iar când vine vorba de accesibilitate, România rămâne, cel puțin în ochii acestor americani, una dintre cele mai prietenoase destinații europene.