16 apr. 2025 | 12:01

Denza Z9 GT intră pe piața europeană. „De zece ori mai bun decât Mercedes, Audi, BMW și Porsche”, se laudă chinezii de la BYD

AUTO
Share
Denza Z9 GT intră pe piața europeană. „De zece ori mai bun decât Mercedes, Audi, BMW și Porsche”, se laudă chinezii de la BYD
Denza Z9 GT / Foto: Car News China

Denza, marca premium a producătorului chinez BYD, intră pe piața europeană cu un mesaj clar: vrea să concureze direct cu Mercedes, Audi, BMW și Porsche.

Primul său model disponibil în Europa va fi Z9 GT, un shooting brake electric de înaltă performanță, care promite dotări avansate, design sofisticat și un preț mult mai competitiv decât cel al rivalilor consacrați.

Cum se laudă BYD cu modelul Denza Z9 GT

Lansat oficial în cadrul Milan Design Week, Z9 GT a fost prezentat de vicepreședinta BYD, Stella Li, care a declarat cu încredere că modelul este „de zece ori mai bun decât concurența”, scrie CarScoops.

Denza, brand inițial dezvoltat împreună cu Daimler, dar preluat ulterior integral de BYD, își propune să umple golul dintre marca de volum BYD și brandul de lux YangWang.

Z9 GT este construit pentru a atrage un public pretențios. Modelul electric are trei motoare care generează împreună 952 CP (710 kW), oferind performanțe de top.

O variantă PHEV cu motor pe benzină de 2.0 litri și 858 CP este, de asemenea, disponibilă. Linia de design, semnată de Wolfgang Egger (fost designer Alfa Romeo și Lamborghini), amintește de Porsche Panamera și urmărește să combine sportivitatea cu eleganța.

În ce ligă joacă chinezii

Printre modelele vizate de Z9 GT ca rivali direcți se numără Audi A6 Avant, BMW Seria 5 Touring și chiar Porsche Taycan Cross Turismo.

Pe lângă performanțele dinamice, Denza mizează puternic pe tehnologie. Z9 GT vine cu funcții avansate precum manevre laterale automate („crab walk”), întoarceri lente controlate electronic și sisteme inteligente de asistență la parcare.

Dotările standard sunt generoase, iar prețul de vânzare în China variază între 334.800 și 414.800 de yuani (aproximativ 45.800–56.800 dolari), cu mult sub nivelul modelelor Porsche comparabile, care pornesc de la peste 138.000 de dolari.

„Clienții vor descoperi un amestec unic de design elegant, performanță remarcabilă și tehnologie avansată. Denza este gata să redefinească ideea de automobil premium în Europa”, a mai spus Stella Li.

În contextul în care BYD a câștigat deja teren în Europa cu modelele electrice și hibride, ofensiva Denza în segmentul premium pare bine calculată.

Rămâne de văzut dacă publicul european, fidel mărcilor germane, va fi convins de această alternativă chineză ambițioasă și tehnologic superioară.