Data la care se deschide Lotul 3 din A0. Imagini de pe Autostrada Centurii Bucureşti
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că lucrările la Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud se apropie cu pași rapizi de finalizare, fiind executate în proporție de peste 90%. Proiectul avansează într-un ritm susținut, iar echipele de muncitori intervin simultan în toate zonele importante ale șantierului.
Când se deschide Lotul 3 din A0?
Constructorul grec a dat asigurări că pe data de 15 iunie (2025) se va deschide circulația și pe acest ultim lot al A0 sud, a spus Grindeanu, care a adăugat că din acel moment se va putea circula în regim de autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș (A2-A0-A1) și de la Constanța la Craiova (A2-A1-DEx12).
„Suntem deja la un stadiu fizic de aproape 95%. Se lucrează intens pentru a finaliza tot ce a mai rămas: stratul de uzură pe anumite tronsoane, marcajele rutiere, montarea parapetelor de siguranță, precum și bretelele de acces și ieșire”, a declarat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Potrivit acestuia, în aproximativ trei săptămâni, toate aceste lucrări ar trebui să fie complet finalizate, ceea ce ar permite deschiderea circulației în condiții de siguranță pe acest segment important al autostrăzii de centură a Capitalei.
Chestionat în legătură cu eventualele întârzieri, directorul CNAIR a precizat că termenul contractual de finalizare era decembrie 2023. Însă antreprenorul a înaintat mai multe cereri pentru extinderea termenului de execuție, dintre care unele au fost respinse, iar altele sunt în curs de evaluare.
„Analizăm cu atenție justificările. Dacă sunt argumente solide, putem aproba prelungirea termenului. Totuși, o întârziere de doi ani este greu de justificat. În cazul în care nu există motive întemeiate, vom aplica penalități de 0,1% pe zi de întârziere, conform contractului”, a subliniat Cristian Pistol.
Ce presupune Lotul 3 al A0 Sud
Segmentul Lot 3 al A0 Sud are o lungime de 15,465 km pe partea de sud a centurii și încă 2,5 km din Centura de Nord, fiind legat de autostrada A1 spre Pitești printr-un pasaj de dimensiuni impresionante construit în zona Ciorogârla.
Proiectul de infrastructură este unul complex și cuprinde:
- 4 poduri și 6 pasaje (tip overpass)
- 9 pasaje peste autostradă
- 46 de podețe
- 2 parcări de scurtă durată
- 2 zone de servicii moderne.
“Sunt extrem de importanţi pentru bucureşteni aceşti kilometri, sunt extrem de importanţi pentru cei care vin dinspre Piteşti pe A1 şi nu vor mai intra în Bucureşti. Vor ocoli la regim de autostradă Bucureştiul, mergând spre Constanţa. Eu cred că nu trebuie să dezvolt foarte mult beneficiile aduse de închiderea acestui inel, fiindcă cel mai bine vom simţi aceste beneficii după ce vom da drumul circulaţiei. Eu cred că inclusiv pentru localităţile din jur e un mare plus închiderea acestui inel semisudic”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Acest lot joacă un rol esențial în configurarea inelului de autostradă care va înconjura Capitala, contribuind semnificativ la fluidizarea traficului și reducerea timpilor de tranzit în zona București-Ilfov.