14 ian. 2025 | 06:00

Dacia Spring intră în 2025 cu prețuri mai mici. Cât s-a ieftinit mașina electrică `românească` din cauza Comisiei Europene

ACTUALITATE
Dacia Spring intră în 2025 cu prețuri mai mici. Cât s-a ieftinit mașina electrică `românească` din cauza Comisiei Europene

Dacia a luat decizia de a reduce prețurile pentru modelul său electric Spring, în încercarea de a respecta noile reglementări impuse de Uniunea Europeană privind emisiile de CO2. Astfel, prețul acestui model scade semnificativ pe unele piețe europene, în special în Franța, pentru a încuraja tranziția către mobilitatea electrică și a evita sancțiunile financiare.

Reduceri semnificative pe piețele europene

În 2025, Dacia Spring se poziționează ca o opțiune mai accesibilă pe piața europeană, în special în Franța, unde prețul său de pornire a fost redus cu 2.000 de euro, ajungând la 16.900 de euro. Această măsură vine în contextul noilor norme europene privind emisiile de CO2 la nivel de flote auto, care obligă producătorii să vândă mai multe vehicule electrice pentru a evita amenzile impuse de Bruxelles.

Aceste reduceri sunt parte a unei strategii mai ample adoptate de mulți producători auto pentru a răspunde cerințelor de mediu și pentru a face față concurenței tot mai acerbe din partea producătorilor chinezi. Spre exemplu, Leapmotor, care își asamblează mașinile în Europa, reprezintă o provocare semnificativă pentru brandurile europene, datorită prețurilor competitive.

Situația din România și alte piețe

În România, prețul modelului Dacia Spring rămâne neschimbat, începând de la 16.900 de euro pentru versiunea Essential, fără a lua în calcul subvențiile oferite prin programul Rabla Plus. Cu toate acestea, diferențele de preț dintre piețele europene sunt evidente. În Franța, după aplicarea subvențiilor și reducerilor, Spring poate fi achiziționat la prețuri mai mici, ceea ce îl face mai atractiv pentru cumpărători.

În alte țări europene, Volkswagen și alți producători au recurs la reduceri similare pentru a încuraja vânzările de vehicule electrice. De exemplu, modelul ID.3 al Volkswagen beneficiază de subvenții și reduceri semnificative, ceea ce poziționează acest model sub pragul de 30.000 de euro în Franța.

Provocările producătorilor auto în 2025

Reducerea prețurilor pentru vehiculele electrice este o strategie pe termen scurt, însă vine cu provocări financiare pentru producători. Dacia, de exemplu, a menționat că aceste reduceri nu pot fi susținute pe termen lung fără a afecta profitabilitatea. De asemenea, s-au luat în considerare alternative precum relocarea producției, însă acestea implică costuri ridicate și procese logistice complexe.

Un alt factor care influențează prețurile este competiția globală, în special războiul prețurilor inițiat de Tesla. Începând din 2023, acest conflict a transformat Tesla Model Y în cel mai bine vândut vehicul din Europa, stabilind un nou standard pentru segmentul electric.

Dacia Spring, cu prețurile reduse din 2025, reprezintă un exemplu clar al transformării industriei auto sub presiunea reglementărilor de mediu și a concurenței internaționale. Deși aceste reduceri fac vehiculele electrice mai accesibile, ele ridică și întrebări legate de sustenabilitatea financiară a producătorilor auto. În acest context, alegerea unui vehicul electric devine nu doar o opțiune ecologică, ci și una economică, în funcție de subvențiile disponibile și de prețurile practicate pe diferite piețe.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele