Dacia Sandero pierde coroana europeană. Ce mașini i-au luat „româncei” fața la vânzări
Datele privind vânzările de autoturisme în Europa din luna iunie 2025 aduc o surpriză pe piață. Modelul Dacia Sandero, care a dominat în ultimii ani topurile, a pierdut din teren, înregistrând o scădere de 16% și un volum de 22.200 de unități vândute.
Astfel, acesta a fost întrecut în această lună atât de Renault Clio, cât și de Tesla Model Y, potrivit informațiilor publicate de Profit.ro.
Renault Clio continuă să crească, iar Tesla Model Y surprinde pe segmentul electric
Renault Clio a reușit să își mențină poziția de cel mai vândut automobil din Europa pentru a treia lună consecutivă, cu un total de circa 27.000 de unități comercializate în iunie, marcând o creștere de 21% față de anul precedent.
Această performanță a fost susținută de lansarea unei versiuni mai accesibile și de diverse promoții care au stimulat cererea.
Pe de altă parte, Tesla Model Y a înregistrat o revenire neașteptată pe piața europeană, depășind Dacia Sandero cu aproximativ 300 de unități vândute în iunie. Acest rezultat evidențiază extinderea interesului pentru vehiculele electrice în regiune.
Dacia Sandero rămâne în frunte după primul semestru, dar cu o tendință descendentă
Chiar dacă a fost devansat în iunie, Dacia Sandero continuă să conducă clasamentul pe primele șase luni ale anului, cu un total de 130.700 de unități vândute.
Totuși, această cifră arată, fără dar și poate, o scădere de 9,4% față de perioada similară din 2024. Pe pozițiile următoare în top se situează Renault Clio, cu 123.200 de exemplare, și Peugeot 208, cu 108.000 de unități.
SUV-ul Dacia Duster, produs în România, a cunoscut o ușoară diminuare a vânzărilor în iunie (-13%), dar pe semestru a înregistrat o creștere de 6,5%, cu un total de 95.800 de unități comercializate.
Ford Puma, model produs exclusiv la uzina din Craiova, s-a situat pe locul 15 în Europa, cu 77.300 de unități, în scădere cu 7,7% față de anul trecut, dar a consemnat o creștere a vânzărilor în iunie (+14%).
Aceste cifre demonstrează, dacă mai era nevoie, o dinamică în continuă schimbare pe piața europeană auto, unde popularitatea modelelor electrice și strategiile comerciale agresive influențează evoluția clasamentelor.
Rămâne de văzut dacă situația va rămâne așa și dacă constructorul va reuși să recupereze terenul pierdut recent în această competiție.