15 feb. 2025 | 10:00

Dacia Bigster face valuri în Europa, la scurt timp după lansare. Cum a ajuns o alternativă decentă la Hyundai și alte SUV-uri mai scumpe

ACTUALITATE
Dacia Bigster face valuri în Europa, la scurt timp după lansare. Cum a ajuns o alternativă decentă la Hyundai și alte SUV-uri mai scumpe
Dacia Bigster Journey Indigo Blu / foto: Dacia

Dacia a intrat oficial în segmentul SUV-urilor compacte de familie cu modelul Bigster, iar reacțiile din Europa arată că producătorul român a făcut o mișcare inteligentă. Cu un design modern, dotări avansate și un preț semnificativ mai mic decât al concurenței, Bigster atrage nu doar clienți fideli ai mărcii, ci și pe cei care altfel ar fi ales un SUV second-hand sau unul dintr-o gamă de preț mai ridicată.

În Franța, unul dintre cele mai importante piețe pentru Dacia, modelul a fost primit cu entuziasm, iar campania „Bigster Experience” a adus deja numeroși clienți în contact direct cu mașina.

Ce oferă Dacia Bigster și de ce este atât de populară

Lansat inițial ca un concept în 2021, Bigster a evoluat într-un model de serie care surprinde prin raportul calitate-preț. În comparație cu Duster, noul SUV este mai spațios, mai bine echipat și mai modern, oferind funcții pe care Dacia nu le-a mai avut până acum. Printre dotările care au atras atenția publicului european se numără:

  • Scaune electrice și trapa panoramică, elemente care până acum erau rezervate modelelor premium.
  • Portbagaj cu deschidere electrică și Cruise Control Inteligent, funcționalități cerute de clienții care vor confort sporit.
  • Motorizare hibridă disponibilă la un preț de 31.000 de euro, cu mult sub SUV-urile concurente, care costă în jur de 40.000 de euro pentru echipări similare.
  • Motor ECO-G pe GPL, o variantă preferată de mulți clienți europeni pentru costurile mai reduse de exploatare.

O alternativă accesibilă la SUV-urile mai scumpe

Cu un preț de pornire de 24.900 de euro în Franța, Bigster este semnificativ mai ieftin decât modelele concurente din segmentul C-SUV, unde prețurile încep de la 30.000 – 35.000 de euro pentru versiunile de bază.

Clienții francezi au fost impresionați de calitatea materialelor și de confortul oferit. Vincent, un client Dacia care deține un Logan MCV din 2009, a declarat că vrea să-l înlocuiască cu un Bigster datorită progresului evident al mărcii:

„Calitatea a făcut un salt incredibil înainte. Nu are nimic de-a face cu vechiul meu Logan MCV. Totul este infinit mai modern!”

Jean, un alt client, deține un Sandero ECO-G 100 și consideră că Bigster este o ofertă mult mai avantajoasă față de SUV-urile concurente:

„Există o diferență de cel puțin 10.000 de euro față de modelele concurente, dar Bigster este un SUV mare, bine echipat și mult mai accesibil.”

Bigster, o amenințare reală pentru Hyundai și alți producători

Interesul crescut pentru Bigster nu vine doar din partea clienților tradiționali ai Dacia, ci și din partea celor care dețin SUV-uri de la alte mărci. Pascal, proprietar de Hyundai Terracan, a declarat că Bigster este cea mai bună opțiune pentru el, având în vedere prețul mult mai mic decât al SUV-urilor similare de pe piață:

„Dacă aș vrea să găsesc echivalentul Hyundai-ului meu, ar trebui să plătesc cel puțin 45.000 de euro. Bigster este o alegere excelentă la un preț mult mai accesibil.”

Dacia pare să fi găsit rețeta perfectă pentru succes în segmentul SUV-urilor compacte, oferind o mașină care poate concura direct cu modele mult mai scumpe, fără a face compromisuri majore. Dacă cererea pentru Bigster rămâne la acest nivel ridicat, este posibil ca modelul să devină un nou bestseller pentru marca românească, exact cum s-a întâmplat cu Duster și Sandero, conform Profit.ro.