26 mart. 2025 | 09:12

Dacia Bigster: cel mai sofisticat SUV produs la Mioveni

AUTO
Dacia Bigster: cel mai sofisticat SUV produs la Mioveni
Bigster: o nouă etapă pentru Dacia

Dacia face un pas important în evoluția sa, lansând cel mai mare și mai sofisticat model din istoria companiei. Bigster, un SUV din segmentul C, vine cu dotări moderne și promite să devină un rival serios pentru Duster. Cu o producție deja începută la Mioveni, acesta ar putea deveni cel mai vândut model Dacia din anii următori.

Dacia Bigster reprezintă intrarea mărcii românești într-un segment superior, iar cererea pare deja promițătoare. Conform datelor oficiale, peste 1.200 de comenzi au fost plasate în România, iar la nivel european, numărul acestora depășește 10.000. SUV-ul va fi disponibil în showroom-urile din România începând cu 10 aprilie, iar prețurile pornesc de la 23.000 de euro pentru versiunea Essential, ajungând până la 29.500 de euro pentru varianta de top, Journey Hybrid 155. Cu toate opțiunile incluse, prețul poate depăși 31.000 de euro, ceea ce face din Bigster cel mai scump model Dacia de până acum.

O declarație importantă a venit de la Mihai Bordeanu, managing director Dacia South Eastern Europe & Country Head România, care a subliniat că Bigster este „cea mai mare și cea mai deșteaptă Dacie de până acum”. Această afirmație este susținută de numărul impresionant de computere integrate în mașină – 35, comparativ cu doar cinci pe modelele mai vechi, precum Logan.

Impactul asupra producției Dacia și concurența cu Duster

Pentru a face loc noii generații de SUV-uri, producția altor modele Dacia a fost redusă, inclusiv cea a modelelor Sandero, Logan și Jogger. Cu toate acestea, Duster continuă să rămână în topul producției de la Mioveni, reprezentând aproximativ 50-60% din total, în timp ce Bigster ocupă între 30-40%. În funcție de cerere, însă, Bigster ar putea chiar să depășească Duster la numărul de unități produse.

Un aspect esențial pentru uzina Dacia din Argeș este flexibilitatea în producție. Sile Fulga, directorul executiv al uzinei vehicule Dacia, a explicat că linia de asamblare poate ajusta rapid producția între cele două modele, în funcție de cerere. Astfel, dacă Bigster va înregistra un succes peste așteptări, uzina poate crește rapid cadența de producție, care deja poate ajunge la 500 de unități pe zi.

În plus, Dacia a investit 340 de milioane de euro în modernizarea uzinei pentru a putea produce Bigster, iar acest model ar putea readuce producția anuală la 350.000 de mașini, după ce anul trecut cifra s-a oprit la 309.000.

Bigster – un model de „cucerire” pentru Dacia

Un alt aspect important legat de Bigster este schimbarea tipului de client pe care Dacia îl atrage. Conform oficialilor companiei, acest model are potențialul de a atrage clienți care până acum au optat pentru mărci mai scumpe. De aceea, Bigster este considerat un model de „cucerire”, menit să aducă noi cumpărători care nu au mai avut o Dacie până acum.

Dimensiunile sale generoase de 4,57 metri lungime îl fac cel mai mare model Dacia de serie. Spre comparație, Duster are 4,34 metri lungime, Logan are 4,39 metri, Sandero 4,10 metri, iar Jogger 4,55 metri. Aceste dimensiuni permit un spațiu interior mai mare și mai confortabil, ceea ce îl face atractiv pentru familii și pentru cei care au nevoie de un SUV robust și spațios.

Dacia Bigster marchează o nouă etapă în evoluția mărcii românești, intrând într-un segment mai competitiv și oferind o alternativă premium în gama Dacia. Dacă cererea pentru acest model va crește așa cum se estimează, Bigster ar putea deveni cel mai popular model al mărcii în anii următori. Cu un preț competitiv raportat la dotările sale, acest SUV promite să cucerească nu doar clienții fideli ai brandului, ci și noi categorii de cumpărători care își doresc o mașină modernă, spațioasă și accesibilă.