09 apr. 2025 | 19:36

Cum va arăta primul nod turbion din România? Apare pe A7 – Autostrada Moldovei

Social
Share
Cum va arăta primul nod turbion din România? Apare pe A7 - Autostrada Moldovei

România se pregătește să marcheze o premieră în infrastructura rutieră: construirea primului nod rutier de tip turbion din țară. Acesta va fi amenajat în cadrul Autostrăzii Moldovei (A7), pe lotul Mircești – Pașcani, în județul Iași, și va realiza conexiunea strategică între două mari axe de transport: A7 și viitoarea A8 – Autostrada Unirii.

O intersecție spectaculoasă, cu 12 pasaje și 8 bretele

Situat la sud de municipiul Pașcani, nodul va acoperi o suprafață impresionantă, de peste 220 de hectare, și se va întinde pe o lungime de aproximativ 2 kilometri, pe teritoriile administrative ale localităților Stolniceni-Prăjescu și Pașcani. Conform celor mai recente informații oferite de autorități, lucrările avansează într-un ritm foarte bun, iar grupul de firme UMB este antreprenorul general al proiectului.

Citește și: A7, noul E85? Accident spectaculos pe Autostrada Moldovei: un şofer a plonjat în gol de pe un pod

Nodul rutier de tip turbion este conceput pentru a face față unui trafic intens, prevăzut să crească semnificativ în următorii ani. Elementele sale definitorii includ 8 bretele, fiecare proiectată pentru o viteză de 80 km/h, și nu mai puțin de 12 pasaje, dintre care 4 aparțin A8, dar vor fi realizate în cadrul proiectului A7. Lungimea totală a acestor pasaje ajunge la 1,8 km, cu deschideri ce variază între 50 și 250 de metri. Infrastructura va fi completată de 5 podețe casetate, iar toate structurile sunt proiectate pentru o durată de viață de 100 de ani și vor beneficia de iluminat public.

Un alt aspect important al proiectului este relocarea drumului județean DJ208L, necesară pentru integrarea noii intersecții. Studiile de trafic au justificat alegerea unei configurații turbion în locul variantei inițiale, de tip „treflă”, deoarece aceasta asigură un flux mai fluent și mai sigur, fără opriri și cu o capacitate mai mare de preluare a traficului în perspectivă.

Citește și: Accident grav pe o autostradă în Austria. Pompierii au cerut ajutor psihologic după intervenția printre victime

Cum va arăta primul nod turbion din România? Apare pe A7 - Autostrada Moldovei

Nodul A7 x A8

Progres notabil pe șantier

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a vizitat recent șantierul și a confirmat că lucrările sunt în grafic. Peste 387 de muncitori și aproape 190 de utilaje sunt mobilizate zilnic pentru a accelera execuția acestui proiect complex. Până acum, au fost realizate aproximativ 800.000 de metri cubi de umpluturi, iar lucrările de consolidare a terasamentelor, balastarea corpului autostrăzii, precum și construirea podețelor și pasajelor sunt în plină desfășurare.

În paralel, se lucrează intens la relocarea rețelelor de utilități (gaz, telecomunicații, apă, electricitate), un pas esențial pentru desfășurarea în siguranță a lucrărilor.

Citește și: 27 aprilie 2025, moment unic pe o autostradă din România. Anunțul făcut de un secretar de stat din Ministerul Transporturilor îi vizează nu doar pe șoferi

Poziționat la intersecția a două viitoare rute pan-europene, nodul A7 x A8 devine nu doar o capodoperă inginerească, ci și un motor de dezvoltare economică regională. Autoritățile locale intenționează să creeze în zonă un parc industrial, beneficiind de accesul facil la rețeaua de autostrăzi.

„Este, fără îndoială, una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din România postdecembristă”, a declarat Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat și activist civic. Potrivit lui, această intersecție ridică standardele construcțiilor rutiere și demonstrează că Moldova începe, în sfârșit, să recupereze decalajele în materie de infrastructură.