Cum te fac chelnerii să le dai mai mult bacşiş? Detaliile la care să fii atent data viitoare când mergi la restaurant
În lumea ospitalității, bacșișul poate face diferența între un salariu modest și un venit satisfăcător. Mulți chelneri încearcă diverse metode pentru a-și rotunji câștigurile, însă unele strategii ies cu adevărat în evidență prin originalitate și controversă. O tânără din San Diego a reușit să devină virală după ce a dezvăluit pe rețelele de socializare modul ingenios prin care îi convinge pe clienți să lase bacșișuri mai generoase.
Povestea tinerei care a devenit virală pe TikTok
Aislin Parker, în vârstă de 25 de ani, lucrează ca ospătar în mai multe localuri din San Diego. Tânăra a mărturisit pe TikTok că a descoperit o metodă prin care reușește să obțină mai mult bacșiș decât ceilalți colegi ai săi. Postarea ei a devenit rapid virală, acumulând peste 3,5 milioane de vizualizări și stârnind numeroase reacții din partea publicului.
Secretul ei constă în atașarea unei fotografii din copilărie la nota de plată. Prin acest mic detaliu emoționant, clienții sunt tentați să creadă că imaginea reprezintă copilul său, iar instinctul de a ajuta o presupusă mamă singură îi determină să lase bacșișuri mai mari.
Cum funcționează strategia care stârnește controverse
Tânăra chelneriță a explicat că, odată ce clienții văd poza, apar întrebări curioase. Mulți o întreabă: „Este fiica ta?” Iar Aislin a recunoscut că inventează o poveste emoționantă pentru a spori efectul. Ea le spune că fetița din fotografie are 6 ani, că tatăl nu și-a asumat responsabilitatea și că ea este nevoită să muncească în două locuri pentru a-și crește singură copilul.
„Am pus fotografia mea de când eram bebeluș în mapa de chelner ca să par o mamă singură care trebuie să aibă grijă de copilul ei. Oamenii întreabă: Este fiica ta?”, a povestit tânăra.
Această strategie, deși eficientă, a fost întâmpinată cu păreri împărțite. Mulți utilizatori online i-au apreciat creativitatea și modul în care își maximizează bacșișurile, dar alții au criticat abordarea pentru că este manipulativă și pune clienții într-o situație emoțională nedreaptă.
Viralitate și impact în mediul online
Videoclipul în care Aislin Parker explică metoda sa a generat milioane de vizualizări și mii de comentarii. O parte dintre urmăritori au declarat că i-ar oferi cu siguranță un bacșiș consistent, în timp ce alții au afirmat că nu ar mai reveni la un local în care se folosesc astfel de tactici. Indiferent de reacții, povestea tinerei demonstrează că emoțiile joacă un rol esențial în interacțiunea dintre clienți și personalul din restaurante.