11 iun. 2025 | 14:14

Cum arată Viaductul Boița din Valea Oltului. Este o adevărată provocare pentru specialişti, pe A1

NEWS - HP
Share
Cum arată Viaductul Boița din Valea Oltului. Este o adevărată provocare pentru specialişti, pe A1
Imagini actuale cu Viaductul Boita din Valea Oltului

Viaductul Boița, una dintre cele mai spectaculoase și complexe lucrări de infrastructură din România, prinde contur pe sectorul Boița–Cornetu al Autostrăzii A1. Aflat în inima Văii Oltului, acest viaduct este parte a celei mai dificile porțiuni a autostrăzii care va lega, în final, Bucureștiul de granița de vest a țării. Specialiștii spun că provocările sunt uriașe, dar proiectul avansează.

Viaductul Boița, în lucru de un an pe traseul A1

Construcția viaductului a început în vara anului 2024, la capătul dinspre Sibiu al autostrăzii, și va măsura aproximativ 700 de metri. După un an de muncă, structura începe deja să se contureze între versanții Munților Făgăraș.

Viaductul va face legătura între localitatea Boița și porțiunea care continuă spre Cornetu, urmând traseul spectaculos al Văii Oltului. Este o lucrare tehnică de excepție, ce implică lucrări dificile, desfășurate într-o zonă cu relief accidentat și condiții geotehnice dificile. Autostrada Sibiu – Pitești este considerată de experți cea mai grea lucrare de infrastructură rutieră din România.

Tronsonul Boița–Cornetu, unde se află viaductul, are 31,3 kilometri și include 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri (cel mai lung la Câineni, de 1,6 kilometri), trei spații de servicii și un ecoduct pentru animale. Vezi cele mai recente imagini cu Viaductul Boița AICI!

O lucrare spectaculoasă în inima Văii Oltului

Traseul dintre Boița și Cornetu este una dintre cele mai spectaculoase secțiuni ale A1. Trecând prin localitățile Boița, Turnu Roșu, Câineni și Racovița, autostrada urmează să fie finalizată în 2028.

În același an, România ar putea inaugura complet Autostrada A1 București – Nădlac, cu o lungime de aproape 600 de kilometri, începută încă din anii ’70, odată cu deschiderea tronsonului București – Pitești. Pe acest drum, doar două porțiuni majore rămân de finalizat: Sibiu – Pitești și Holdea – Margina (Timiș).

Dacă tronsonul de 9 kilometri din vest e prevăzut a fi gata în 2026, secțiunile de pe Valea Oltului, în special cele cu viaducte și tuneluri, impun termene mai lungi din cauza complexității.

Drumul spre vest prinde contur

Pe secțiunea 2 Boița–Cornetu, lucrările sunt realizate în proporție de 4,7% și au o valoare de 4,2 miliarde lei fără TVA. În total, Autostrada Sibiu – Pitești include cinci tronsoane majore. Secțiunea 1, Sibiu–Boița (13,7 km), este deschisă circulației din 2022. Secțiunea 4, Tigveni–Curtea de Argeș (9,9 km), a ajuns la un progres de 73,7% și va fi finalizată în 2027, relatează Adevărul.

”Este vorba despre tronsonul rămas între nodul rutier de la Băiculești și Autostrada București – Pitești din A1, ce va permite circulația la nivel de autostradă între București și Curtea de Argeș pe o distanță de aproximativ 150 de kilometri, în câteva zile”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Finalizarea completă a Autostrăzii A1 va marca o etapă majoră în modernizarea infrastructurii rutiere din România, iar Viaductul Boița este una dintre cele mai impresionante componente ale acestui drum vital.