Concedieri masive anunțate și la Camera Deputaților: Peste 200 de angajați vizați pentru disponibilizare
Camera Deputaților urmează să implementeze măsuri drastice de reducere a personalului, care vor afecta peste 200 de angajați. Decizia vine în contextul unui val de restructurări ce a început cu Senatul, vizând eficientizarea și reducerea costurilor.
Concedieri în masă la Camera Deputaților
Președintele Camerei Deputaților, Ciprian-Constantin Șerban, a confirmat că instituția pe care o conduce va trece printr-un proces de reorganizare.
Dintr-un total de aproximativ 1.400 de angajați, peste 200 de posturi vor fi eliminate. Selecția personalului vizat pentru concediere va fi realizată pe baza unor concursuri interne, iar angajații vor fi evaluați în funcție de performanțele lor.
”Vor fi peste 200 de persoane (n. r. – eliminate prin concurs) dintr-un total de 1600 persoane aproximativ, are Camera în total. De acolo avem 428 persoane care deservesc și alte instituții.
Securitate, Tehnic, Administrativ, Monitorul Oficial. Avem încă 125 de persoane care se autofinanțează, aici mă refer la cei care se ocupă de închirierea.
Ar mai rămâne undeva la 1100. Din cei 1100 luăm în calcul peste 200 de posturi. (…) Examene și concursuri interne. Avem și persoane care sunt pe perioadă determinată, și pe nedeterminată.
La cei care sunt pe determinată este mult mai simplu, la cei care sunt cu concurs, în cadrul biroului, o sa facem examene si concursuri interne și, în funcție de notă (…)
Vom umbla peste tot (…) Asta va fi procedura, dacă într-un birou avem zece persoane și hotărâm să rămână 8, va fi un concurs sau un examen intern și apoi, în funcție de notă, primii 8 se califică, ultimii doi sunt cei care vor pleca.
(…) O să fac o propunere ca va fi votată în Biroul Permanent al Camerei, un Memorandum”, a precizat șeful Camerei, potrivit adevarul.ro.
Care sunt serviciile exceptate de la disponibilizări
Nu toate departamentele vor fi afectate de acest val de concedieri. Serviciile care se autofinanțează, cum ar fi cel responsabil de închirierea sălilor din Palatul Parlamentului, vor fi exceptate. De asemenea, personalul administrativ care deservește atât Senatul, cât și Camera Deputaților nu va fi vizat.
Surse din interiorul instituției au precizat că reducerile se vor concentra asupra posturilor din comisiile parlamentare, a personalului contractual și a șoferilor. Un plan detaliat privind restructurările și eficientizarea costurilor va fi prezentat la începutul săptămânii viitoare.
Reorganizare amplă și la Senat
Deciziile de la Camera Deputaților vin în urma măsurilor similare adoptate de Senat, unde s-a aprobat reducerea personalului cu 24%, echivalentul a 156 de posturi.
Vicepreședintele Senatului, Robert Cazanciuc, a explicat că reorganizarea este necesară pentru a adapta instituția la noile realități digitale și pentru a economisi resurse.
”Cu siguranţă sunt măsuri care sunt binevenite. Schema actuală de funcţionare a Senatului este din 2013. Pandemia ne-a arătat că Senatul poate funcţiona cu număr mult mai mic de oameni şi în acea perioadă foarte multe din activităţi au trecut în online. De atunci, în mod constant, Senatul face şedinţe online”, a explicat Cazanciuc.
Acesta a precizat că reducerea personalului este un pas necesar pentru a face instituția mai flexibilă și eficientă. În plus, digitalizarea a permis eficientizarea multor procese, ceea ce justifică acest demers.
Aceste măsuri de reorganizare evidențiază un efort amplu de reformare a principalelor instituții legislative din România, pe fondul nevoii de a eficientiza bugetele publice și de a crește performanța administrativă.