17 nov. 2025 | 16:12

Circulaţia trenurilor oprită între Timişoara şi Arad după prăbuşirea armăturii unui pasaj în construcţie. Mai multe garnituri sunt afectate

Eveniment
Share
Circulaţia trenurilor oprită între Timişoara şi Arad după prăbuşirea armăturii unui pasaj în construcţie. Mai multe garnituri sunt afectate
Circulaţia trenurilor oprită între Timişoara şi Arad (Foto: News.ro)

Traficul feroviar a fost complet oprit luni între Timişoara şi Arad, după un incident grav petrecut pe şantierul de modernizare a magistralei Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad. Armătura unui pasaj rutier aflat în construcţie s-a prăbuşit peste liniile de cale ferată, blocând circulaţia trenurilor pe o rută intens utilizată.

Circulaţia trenurilor oprită între Timişoara şi Arad

Incidentul s-a produs în zona localităţii Carani, judeţul Timiş, acolo unde muncitorii lucrau la realizarea unui cofrag ce urma să susţină un pasaj rutier peste calea ferată, parte a lucrărilor de pe Lotul 4 Timişoara – Arad. Structura de fier, care urma să fie ulterior consolidată prin turnarea betonului, s-a desprins şi a căzut direct peste şine, provocând întreruperea imediată a traficului feroviar.

Din fericire, nicio persoană nu a fost rănită. Totuşi, blocarea liniilor de tren a generat deja întârzieri şi perturbări majore în circulaţie. Potrivit reprezentanţilor CFR Timişoara, trei trenuri au fost afectate până în acest moment: trenul 1539 Oradea – Timişoara, un tren InterRegio pe ruta Curtici – Craiova, precum şi un tren Regio care circula între Timişoara Nord şi Oradea.

Echipele de intervenţie ale CFR au ajuns la faţa locului pentru a evalua pagubele şi pentru a stabili modul de degajare rapidă a liniei. Deocamdată, nu se cunoaşte cât va dura repunerea în funcţiune a traficului feroviar, însă lucrările de îndepărtare a elementelor metalice sunt în desfăşurare.

Linia feroviară pe Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, în plină modernizare

Modernizarea liniei feroviare pe Lotul 4 Ronat Triaj – Arad este în plină desfășurare şi vizează creşterea vitezei, capacităţii şi siguranţei traficului feroviar. Proiectul, care acoperă 54,86 kilometri, este realizat de asocierile Webuild Spa – Partecipazioni Italia Spa – Salcef Spa şi a ajuns la un stadiu de execuţie de aproape 25%.

Deşi astfel de incidente sunt rare, ele pot afecta ritmul lucrărilor şi pot genera blocaje semnificative în transportul feroviar. Autorităţile urmează să stabilească exact cauzele prăbuşirii armăturii şi să verifice dacă au fost respectate toate normele de siguranţă pe şantier.