Cine este bugetarul de lux care are şi pensie uriaşă. Câştigă aproape 10.000 de euro pe lună, cum este posibil aşa ceva
În timp ce autoritățile discută despre măsuri de austeritate și tăieri bugetare, există și cazuri care stârnesc indignare în rândul contribuabililor. Un funcționar public din Cluj, aflat în funcție de mai bine de trei decenii, a reușit să cumuleze un venit lunar impresionant, depășind chiar și salariul președintelui României de mai multe ori.
Cât câștigă șeful CTP Cluj-Napoca
Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, este un exemplu de continuitate rar întâlnit în administrația publică. Acesta conduce instituția încă din 1990 și, în ciuda pensionării, și-a păstrat postul, bucurându-se de sprijinul constant al autorităților locale. Veniturile sale cumulate din pensie și salariu depășesc 9.500 de euro lunar, adică de trei-patru ori mai mult decât câștigă un primar de Capitală și chiar de peste trei ori față de salariul președintelui României.
Pe lângă câștigurile lunare, Liviu Neag și-a construit în timp o avere considerabilă. Declarația sa de avere include terenuri agricole, un apartament spațios și o casă de vacanță, precum și conturi bancare cu zeci de mii de euro. În plus, anul trecut a realizat o tranzacție imobiliară importantă, vânzând un teren pentru 180.000 de euro.
Probleme de transparență și acuzații interne
Accesul la aceste informații nu este însă facil. În prezent, secțiunea destinată declarațiilor de avere de pe site-ul oficial al CTP Cluj-Napoca nu funcționează, ceea ce îngreunează verificarea detaliilor legate de patrimoniul conducerii.
Mai mult, conducerea companiei s-a confruntat recent cu acuzații din partea angajaților, care au reclamat abuzuri și lipsa de dialog. Situația a degenerat până la proteste în fața Primăriei, ceea ce a atras atenția asupra managementului și asupra modului în care instituția este condusă.
O companie publică subordonată Primăriei
CTP Cluj-Napoca SA este o companie subordonată Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și asigură transportul public de persoane atât în oraș, cât și în zona metropolitană. Conform informațiilor oficiale, aceasta prestează servicii către populație și reprezintă un punct cheie în mobilitatea urbană a municipiului.
Cu toate acestea, veniturile uriașe ale directorului ridică întrebări în contextul în care autoritățile centrale insistă asupra reducerii cheltuielilor publice. În timp ce Guvernul cere românilor să suporte consecințele „dezmățului bugetar”, astfel de cazuri continuă să existe, la adăpost de eventuale tăieri sau măsuri de austeritate.