03 apr. 2025 | 10:58

Cele mai recente imagini de pe A7. Ce se întâmplă pe nodurile rutiere Roman – Vest, Roman – Sud și breteaua de legătură cu DN 2

Social
Share
Cele mai recente imagini de pe A7. Ce se întâmplă pe nodurile rutiere Roman - Vest, Roman - Sud și breteaua de legătură cu DN 2

Lucrările la Autostrada A7, segmentul Bacău – Pașcani, avansează într-un ritm susținut, în special pe loturile 2 și 3. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a publicat recent imagini de pe șantier, care surprind stadiul lucrărilor la nodurile rutiere Roman – Vest, Roman – Sud și breteaua de legătură cu DN 2. Aceste noduri sunt esențiale pentru fluidizarea traficului în zonă și conectarea autostrăzii cu rețeaua rutieră existentă.

Stadiul lucrărilor pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii A7

Construcția loturilor 2 și 3 este realizată de grupul UMB, iar termenul de execuție este de 30 de luni. Autostrada A7 va avea un impact major asupra regiunii Moldova, facilitând transportul rapid între Bacău și Pașcani și contribuind la dezvoltarea economică a zonei. Loturile includ lucrări complexe, precum poduri, viaducte și pasaje rutiere menite să îmbunătățească siguranța și eficiența traficului.

În paralel, Asociația ”Moldova Vrea Autostradă” a monitorizat evoluția lucrărilor pe alte segmente ale A7, în special în zona Buzăului, unde s-au confruntat cu dificultăți tehnice. Ștefan Stanciu, membru al asociației, a declarat recent:

”Deși lucrările sunt aproape de finalizare, acest lot rămâne inaccesibil din cauza unor puncte nevralgice. Una dintre principalele probleme este reprezentată de pasajul pe DJ102H peste autostradă, unde soluția tehnică de remediere a sudurilor neconforme este implementată cu dificultate. În prezent, progresul din teren nu oferă semne clare că lotul ar putea fi deschis înainte de luna iunie.”

Cele mai recente imagini de pe A7. Ce se întâmplă pe nodurile rutiere Roman - Vest, Roman - Sud și breteaua de legătură cu DN 2

FOTO: Captură Facebook/DRDP Iași

Limita dintre loturile Nurol și UMB: Podul peste râul Buzău, aproape finalizat

La granița dintre loturile realizate de companiile Nurol și UMB, lucrările se apropie de finalizare. Constructorul turc Nurol, responsabil de nodul rutier situat la sud de râul Buzău, a finalizat asfaltarea bretelelor. De cealaltă parte, UMB mai are de finalizat aproximativ șapte secțiuni unde trebuie turnat betonul pe podul peste râul Buzău. În plus, se lucrează la grinda de parapet și la hidroizolație, urmând ca apoi să fie aplicate straturile asfaltice.

Citește și: Autostrada din România abandonată de 12 ani revine în atenția statului. Sute de drumari au fost mobilizați pe șantierul uitat. Când vor circula șoferii pe noul tronson

Cu toate acestea, echipele UMB se aflau într-o perioadă de pauză în momentul ultimei inspecții a asociației. Ștefan Stanciu a adăugat că: „În acest ritm, podul ar putea fi utilizabil încă din luna mai, chiar înainte de deschiderea oficială a Lotului 2 Ploiești – Buzău, care depinde însă de rezolvarea problemelor tehnice rămase”, potrivit economedia.ro.

Odată ce lotul 2 al autostrăzii și podul peste râul Buzău vor fi gata, șoferii vor putea evita aproape integral tranzitarea Municipiului Buzău, circulând în regim de autostradă. Singura porțiune unde traficul va fi deviat pe drumuri naționale rămâne între DN2B, la sud de Buzău, și DJ203G, lângă Pietrosu.

Citește și: Când e gata A0? Şeful Transporturilor, noutăţi despre Autostrada Bucureştiului

Autostrada A7 rămâne un proiect crucial pentru dezvoltarea infrastructurii din România, iar avansul lucrărilor este esențial pentru conectarea Moldovei la rețeaua națională de autostrăzi. În ciuda provocărilor tehnice întâmpinate, se estimează că acest tronson va fi finalizat în termenul stabilit, contribuind semnificativ la fluidizarea traficului și reducerea timpilor de deplasare în zonă.