05 apr. 2025 | 16:24

Cele mai noi imagini de pe A7 Ploiești-Buzău. Nemulţumirea şoferilor

NEWS - HP
Share
Cele mai noi imagini de pe A7 Ploiești-Buzău. Nemulţumirea şoferilor

Lucrările la Autostrada A7, pe tronsonul Ploiești–Buzău, sunt din nou în centrul atenției, după ce imagini noi postate de la fața locului au stârnit nemulțumiri în rândul șoferilor și al urmăritorilor proiectelor de infrastructură din România. Segmentul aflat sub contractul asociat firmelor Coni și Trace, cunoscut ca Lotul 2, a fost surprins în fotografii recente într-o stare de aparentă stagnare, în special în zona podului de la Mizil.

Postarea care a însoțit imaginile a fost scurtă, dar sugestivă: „Tot A7 Ploiești–Buzău. Același Lot 2 Coni–Trace, cu același pod de la Mizil. ? Status: S-a luat o binemeritată pauză.”

Lotul 2 – Mizil, punctul nevralgic al A7

Lotul 2 din tronsonul Ploiești–Buzău, cuprins între Mizil și Pietroasele, este executat de asocierea Coni–Trace, iar lucrările pe acest segment s-au confruntat în ultimele luni cu un progres vizibil mai lent decât pe celelalte loturi ale A7. Podul de la Mizil, punct strategic în construcția acestui lot, pare a fi în continuare un blocaj în calea finalizării în termen a lucrărilor.

Pe rețelele de socializare, utilizatorii au început să-și exprime public nemulțumirea:

„Timpul trece, dar podul rămâne la fel. Cât să mai așteptăm?”, scrie un șofer din Prahova. Alții adaugă: „Lucrările pe alte loturi sunt vizibil mai avansate. Aici pare că nimeni nu se grăbește.”

Importanța autostrăzii A7 pentru infrastructura națională

Autostrada A7 este una dintre cele mai importante investiții în infrastructura rutieră din România, având un rol esențial în conectarea regiunilor istorice Muntenia și Moldova. Tronsonul Ploiești–Buzău este primul pas dintr-un proiect mai amplu care ar trebui să lege Capitala de nordul țării, trecând prin Buzău, Focșani, Bacău și până la Pașcani.

Finanțată prin fonduri europene și gestionată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), A7 este o prioritate la nivel guvernamental, iar întârzierile repetate sau lipsa unei mobilizări constante ridică semne de întrebare privind capacitatea de a respecta termenele stabilite.

Ce spun autoritățile

Deși CNAIR nu a emis încă o poziție oficială privind starea actuală a lucrărilor pe Lotul 2 Mizil, surse apropiate proiectului sugerează că problemele logistice și dificultățile întâmpinate în organizarea șantierului ar fi printre cauzele principale ale întârzierilor.

Mai mult, se pare că în unele zone ale traseului s-au întâlnit dificultăți legate de relocarea rețelelor de utilități sau de obținerea avizelor necesare pentru desfășurarea lucrărilor în proximitatea zonelor protejate.

Reacții din partea comunității

Un utilizator activ al platformei specializate în infrastructură a remarcat:

„Se vede o discrepanță clară între mobilizarea de pe Lotul 1 și Lotul 3 față de ce se întâmplă pe Lotul 2. Sperăm ca autoritățile să intervină înainte ca acest segment să întârzie întregul proiect.”

Autostrada A7 este un proiect esențial pentru dezvoltarea economică a Moldovei și a regiunilor învecinate. Orice întârziere pe un lot poate afecta nu doar termenele de finalizare, ci și încrederea în capacitatea statului român de a gestiona eficient fondurile europene alocate pentru infrastructură. Imaginile recente de pe Lotul 2 Mizil trag un semnal de alarmă în privința progresului lent al lucrărilor, iar autoritățile sunt chemate să ia măsuri rapide și eficiente pentru a readuce șantierul pe linia de plutire.

Până atunci, șoferii și comunitatea rămân cu ochii pe A7 – și, din păcate, cu frustrarea că „pauza binemeritată” a devenit o obișnuință.