Ce salariu ia un mecanic CFR tânăr: suma a uimit internauţii. ”Unora li se pare mult”
Un tânăr mecanic de locomotivă din cadrul CFR Călători a provocat intense dezbateri pe rețelele sociale după ce a decis să își facă public salariul, într-un videoclip pe TikTok. Gestul lui, aparent simplu, a declanșat o avalanșă de reacții și comentarii, mulți utilizatori fiind surprinși de suma prezentată, în timp ce alții consideră veniturile prea mici pentru responsabilitatea și programul extrem de solicitant.
Salariul pe care îl încasează un mecanic CFR
Totul a pornit de la o întrebare ironică primită online: „Cât 35 de milioane ai salariu, frate?”. Sătul de speculații, Brândușescu Doru-Alexandru, mecanic tânăr, a decis să clarifice situația, publicând un fluturaș de salariu real din luna octombrie 2025.
„Nu fac acest TikTok ca să mă laud, fac acest TikTok special pentru tinerii din România ca să vadă și ei că se poate și în România să lucrezi pe un salariu cât de cât decent, dacă îți dorești cu adevărat și nu este nevoie să pleci în străinătate. Acesta este un fluturaș cu salariul meu, aveți acolo și numele meu, Brândușescu Doru Alexandru, luna octombrie 2025”, a explicat tânărul în videoclipul devenit viral.
În scurt timp, filmarea a adunat peste 13.000 de aprecieri și mii de distribuiri, confirmând interesul publicului pentru veniturile celor care lucrează în domeniile esențiale, dar rar discutate public. Conform documentului prezentat, salariul de încadrare pentru un mecanic de locomotivă, automotor 1, este de 6.700 de lei. La această sumă se adaugă sporuri și ore suplimentare, care pot modifica substanțial veniturile lunare.
„Avem și 3 ore suplimentare care ne mai ridică puțin salariul, dar în general este un salariu la normă. 14.000 de lei, atâta plătește firma în fiecare lună pentru un mecanic de locomotivă… iar cu cât rămâne mecanicul în mână, este de 8.300 de lei, salariul net, bani curați, fără bonuri, fără nimic. Atâta primește mecanicul pe card”, a explicat Doru, potrivit Club Feroviar.
„Este un salariu decent în România”
Pentru el, aceasta este o sumă corectă, raportată la nivelul actual de salarizare din România.
„Pentru unii poate vi se pare mult, poate vi se pare puțin, eu zic că este un salariu decent pentru România… cine lucrează în sistem știe că funcția de mecanic de locomotivă este foarte apreciată și foarte respectată”, a mai adăugat tânărul.
Reacțiile nu au întârziat să apară, iar secțiunea de comentarii s-a umplut rapid de discuții aprinse. Mulți utilizatori au remarcat programul epuizant al mecanicilor. „Am luat mai mult ca tine, dar am fost la muncă 270 de ore, oare se merită? Banii vs statul pe acasă”, a scris un internaut. Altul a punctat lipsa unui ritm predictibil: „Este puțin, frate, la ce program haotic este, ăla nu are program fix, se scoală noaptea la 2-3-4-5”.
Un alt comentariu a atras atenția asupra orelor totale lucrate: „Care ziceți că sunt mult 184 ore muncite și e plecat mult. Vedeți că mai are și 65 ore de cap secție… practic, ai fost la lucru 249 de ore”.