Ce pierd oamenii în Uber. Clasamentul celor mai populare obiecte uitate în mașinile de ridesharing
Platforma Uber a publicat recent ediția 2025 a raportului anual „Lost & Found Index”, ajuns deja la a noua ediție, iar concluziile scot în evidență un adevăr aparent banal: pasagerii sunt dispuși să lupte cu toată vâna pentru a-și recupera produsele preferate de frumusețe și modă, pierdute în mașinile Uber.
Potrivit companiei, obiectele raportate ca fiind pierdute nu sunt doar simple lucruri uitate din neatenție, ele sunt, de multe ori, accesorii și produse cu valoare personală sau financiară importantă, pe care utilizatorii le vor înapoi cu orice preț, scrie WWD.
Printre cele mai frecvent raportate produse de beauty se numără glossurile Rhode (inclusiv nuanța „Toast”), ondulatoarele Dyson Airwrap, parfumuri Jo Malone, extensii de păr, balsamuri de buze, produse de machiaj de la Mario sau Fenty, tratamente de colagen, vitamina C și chiar dispozitive de terapie cu lumină roșie.
Cererile de recuperare vin însoțite adesea de mesaje emoționante, de exemplu, utilizatorii menționează că „știu că pare ridicol, dar e glossul meu preferat și nu se mai produce”.
Potrivit lui Camiel Irving, vicepreședinte în cadrul Uber pentru operațiuni și mobilitate în SUA și Canada, cele mai frecvent uitate obiecte sunt tocmai acelea folosite zilnic, fără de care rutina de înfrumusețare devine incompletă. „Când pierzi glossul preferat, e ceva personal”, a declarat aceasta.
De la Doc Martens la Rolex: topul pieselor vestimentare de lux abandonate în mașinile Uber
Nu doar industria de frumusețe este reprezentată în clasament, Uber a identificat și cele mai frecvent uitate articole de îmbrăcăminte și accesorii.
În top se regăsesc blazere J. Crew, pantofi Alexander Wang, ghete Doc Martens, jachete Superpuff de la Aritzia, genți Kate Spade și pantofi sport Air Jordan 1.
Articole de lux precum ceasuri Rolex din aur, eșarfe Dior, bonete Ganni, curele Gucci sau blazere Balmain completează lista obiectelor de valoare care ajung să fie uitate în banchetele din spate.
Telefoanele, cele mai des uitate
Cele mai frecvente obiecte uitate în general (dincolo de domeniul modei) rămân însă telefoanele, portofelele, cheile, bagajele și căștile audio.
Orașul cu cei mai uituci pasageri este New York, urmat de Miami, Chicago, Los Angeles și Washington, D.C. Există chiar și o statistică a zilelor săptămânii: lunea se uită cel mai des mănușile, marțea jachetele, iar sâmbăta, pălăriile de cowboy.
Pentru a marca lansarea raportului, Uber a organizat pe 8 aprilie un eveniment pop-up în New York, unde vizitatorii au avut ocazia să exploreze o selecție de obiecte uitate, de la căști Bose și umbrele Shed Rain, până la glossuri Maybelline și să primească produse gratuit.
Momentul a inclus și un omagiu inedit: o secțiune dedicată pasagerului care, în 2024, a uitat 175 de cheeseburgeri într-un Uber, recompensat simbolic cu burgeri Shake Shack.