14 ian. 2025 | 09:30

Câți kilometri de autostradă se deschid în 2025 – previziunile Pro Infrastructura. Care sunt șansele să circulăm rapid prin țară, mai ales la București

ACTUALITATE
Câți kilometri de autostradă se deschid în 2025 - previziunile Pro Infrastructura. Care sunt șansele să circulăm rapid prin țară, mai ales la București

Anul 2025 se anunță un an promițător pentru infrastructura rutieră din România, cu șanse mari de deschidere a mai multor tronsoane importante de autostradă și drumuri expres. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, planurile pentru acest an includ inaugurarea a peste 150 de kilometri de drumuri rapide, dar există și scenarii optimiste care ar putea aduce chiar mai multe progrese.

Ce tronsoane de autostradă se deschid sigur în 2025?

Conform previziunilor Asociației Pro Infrastructura, în 2025 vor fi dați în folosință 157,74 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Printre segmentele certe se numără:

  • A7 Buzău-Focșani, Lot 1 (Buzău Est – Buzău Nord): 4,6 km, estimat în februarie-martie.
  • A7 Mizil-Spătaru: 28,35 km, tot în primele luni ale anului.
  • DEx12 Albota-A1: 12,31 km, așteptați în aprilie-mai.
  • A1 Pitești-Curtea de Argeș: 15,35 km, programat pentru primăvară.
  • A0 Sud (între A1 și DN6): 17,96 km, estimat pentru mai-iunie.
  • DEx4 Tureni: 4,96 km, planificat pentru iunie.
  • A7 Focșani-Bacău, Loturile 2 și 3: 60,3 km, care includ Centura Adjud, deschisă cel mai probabil la mijlocul anului.
  • A7 Buzău Vest – Buzău Est: 13,9 km, programat pentru noiembrie-decembrie.

Aceste inaugurări vor lega mai multe regiuni importante, facilitând deplasarea pe rute majore precum Craiova-București-Constanța sau București-Buzău-Focșani.

Autostrada A7 și legătura cu Moldova

Autostrada A7, care va lega Bucureștiul de Moldova, este unul dintre cele mai așteptate proiecte. În 2025, sunt șanse mari să fie deschise:

  • Segmentul Adjud Sud – Bacău Sud: 49,3 km, incluzând eliminarea blocajelor din Adjud și Roman.
  • Segmentul Focșani Nord – Adjud Sud: 35,6 km, care prezintă provocări tehnice semnificative, inclusiv construirea a patru poduri mari.

Scenariul optimist sugerează că unul dintre aceste segmente va fi dat în folosință complet, oferind o rută continuă de la Buzău la Bacău.

Situația Autostrăzii Capitalei (A0)

În zona Bucureștiului, Autostrada A0 Sud va aduce o îmbunătățire semnificativă a mobilității:

  • A0 Sud între A1 și DN6: 17,96 km, care vor conecta Autostrada Pitești-București cu rețeaua drumurilor naționale.
  • A0 Nord între A2 și DN3: 4,47 km, așteptați cu șanse mai mici de finalizare în decembrie, din cauza restricțiilor de mediu.

Proiectul A0 este esențial pentru fluidizarea traficului în jurul Capitalei și conectarea principalelor rute naționale.

Provocări și perspective pentru 2025

Deși inaugurarea a peste 150 km este aproape sigură, scenariile optimiste indică posibilitatea de a ajunge la 200-243 de kilometri în funcție de progresul lucrărilor și de eliminarea întârzierilor. Principalele provocări includ:

  • Problemele de finanțare și birocrația, care pot încetini ritmul lucrărilor.
  • Complexitatea tehnică a unor segmente, cum ar fi tunelurile și podurile.
  • Dependența de condițiile meteorologice favorabile, esențiale pentru un ritm accelerat de construcție.

Anul 2025 promite să aducă îmbunătățiri semnificative în infrastructura rutieră din România, cu inaugurarea unor tronsoane strategice care vor facilita conectivitatea între regiunile țării. Dacă planurile ambițioase ale Asociației Pro Infrastructura vor fi realizate, România ar putea face un pas important spre modernizarea rețelei de autostrăzi și drumuri expres. Totuși, succesul depinde de o colaborare eficientă între autorități și constructori, dar și de rezolvarea problemelor financiare și logistice

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele