07 mai 2025 | 13:21

Casele de 35.000 de euro, doar slogan electoral. George Simion: “A fost o formă de marketing, de promovare”

NEWS - HP
Share
Casele de 35.000 de euro, doar slogan electoral. George Simion: “A fost o formă de marketing, de promovare”
Casele de 35.000 de euro, mai mult strategie electorala decat proiect fezabil

Promisiunea caselor accesibile cu 35.000 de euro, lansată de George Simion în campania electorală din 2024, a fost explicată recent ca o strategie de promovare, nu ca un program real. Deși ideea a fost prezentată intens în timpul campaniei, liderul AUR a precizat că nu a existat niciodată intenția de a oferi efectiv locuințe la acest preț, ci de a atrage atenția asupra problemei locuințelor sociale.

Casele de 35.000 de euro, doar o formulă de marketing politic

În campania pentru alegerile prezidențiale din 2024, partidul AUR a promovat intens ideea unui program național de locuințe accesibile, cu apartamente vândute la 35.000 de euro.

Sute de români au stat la cozi în fața sediilor AUR din țară pentru a semna contracte simbolice, denumite ”Planul lui Simion”. Documentele precizau clar că aceste contracte intră în vigoare doar în cazul în care George Simion ar fi devenit președinte.

”Prezentul contract este încheiat sub condiția suspensivă a alegerii domnului George-Nicolae Simion ca Președinte al României în urma alegerilor din anul 2024”, se preciza în textul contractelor.

Totuși, într-un interviu acordat marți, 6 mai, pentru Digi24, liderul AUR a explicat că ideea caselor la acest preț nu a fost niciodată un angajament ferm.

”Sunt oameni care nu au înțeles despre ce este vorba și știu că nu le-am făcut vreo propunere că le dau casă. (…) A fost forma noastră de marketing, de promovare, de mediatizare a acțiunii”, a spus George Simion.

”Dar cine spune că nu le facem?”

George Simion a susținut că ideea ar putea deveni totuși realizabilă, în condițiile în care statul deține terenuri și poate facilita dezvoltarea unor proiecte imobiliare. El a făcut referire la modelul ANL, unde locuințele s-ar putea construi, în unele cazuri, cu 28.000 de euro.

”Dar cine spune că nu le facem?”, a întrebat retoric George Simion, sugerând că ideea ar putea prinde contur într-un viitor program guvernamental.

Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, a detaliat în luna iulie 2024 mecanismul propus: folosirea terenurilor deținute de stat și implicarea unei companii publice ca dezvoltator.

Potrivit lui, și dezvoltatorii privați ar urma să aibă acces gratuit la terenuri, cu condiția să respecte prețul impus de 35.000 de euro per apartament.

Critici din interiorul partidului

Planul a generat însă controverse, inclusiv în interiorul partidului. Claudiu Târziu, co-fondator AUR, a criticat public abordarea lui Simion, considerând-o o simplă acțiune de imagine.

”Planul Simion s-a rezumat în comunicarea publică la o găselniță de marketing politic: case la 35.000 de euro pentru toți românii”, a transmis Claudiu Târziu într-o scrisoare în care anunța despărțirea de partid.

În ciuda disputelor, George Simion a afirmat că strategia de promovare a avut un rol important în obținerea unui scor electoral semnificativ.

”Dacă nu aveam în acești ani formele acestea de promovare prin care să spargem blocada informațională, nu mai eram unde suntem astăzi, la 42% voturi”, a concluzionat liderul AUR.