Când vom putea merge cu metroul până la Aeroportul Otopeni. Metrorex a semnat contractul. Magistrala M6 va avea 12 stații
Metrorex a mai făcut un pas important pentru realizarea Magistralei M6, linia de metrou care va lega centrul Bucureștiului de Aeroportul Henri Coandă. Compania a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de arhitectură, cale de rulare și instalații electromecanice pentru întregul traseu al noii magistrale: 1 Mai – Otopeni.
Valoarea totală a contractului este de 1,9 miliarde de lei (TVA inclus), iar finanțarea vine din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor. Lucrările vor fi realizate de o asociere de șase companii, condusă de SOMET S.A., alături de SALCEF S.p.A., TIAB, UTI, THEDA MAR DESIGN și ALTIMATE.
Ce presupune contractul
Pe lângă șinele de metrou și finisajele arhitecturale, proiectul include și instalații moderne: lifturi și scări rulante pentru transportul pasagerilor, sisteme electrice și de ventilație, instalații sanitare, protecție civilă și curenți slabi (precum detecție incendiu, fibră optică sau radiocomunicații). Practic, toate detaliile care țin de funcționarea și siguranța unei stații de metrou moderne.
Durata totală a contractului este de 44 de luni, dintre care 9 luni sunt rezervate proiectării. Așadar, dacă totul merge conform planului, în câțiva ani am putea merge cu metroul direct din București până la aeroport.
Două secțiuni, 12 stații, 14 kilometri de traseu
M6 este prima magistrală care va trece granița administrativă a Capitalei și va ajunge în județul Ilfov. Traseul are în total 14,2 km și este împărțit în două secțiuni:
Secțiunea 1: 1 Mai – Tokyo (zona Băneasa), lungă de 6,6 km, include următoarele stații:
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo
Secțiunea 2: Tokyo – Aeroport Otopeni, lungă de 7,6 km, va avea stațiile:
- Washington
- Paris
- Bruxelles
- Otopeni
- Ion I.C. Brătianu
- Aeroport Otopeni
Stația Tokyo va fi punctul-cheie de legătură, permițând săparea tunelului din două direcții în paralel, cu ajutorul utilajelor TBM (Tunnel Boring Machine). Tot ea va facilita integrarea sistemului de semnalizare și achiziționarea trenurilor.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/Cand-vom-putea-merge-cu-metroul-pana-la-Aeroportul-Otopeni-531x575.jpg)
Ce urmează
Secțiunea a doua a proiectului, de la Tokyo la Otopeni, fusese blocată o perioadă, dar a fost deblocată în ședința de Guvern din octombrie 2021. La scurt timp a fost lansată și licitația, iar acum proiectul avansează către faza de execuție.
Acesta este unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură urbană, iar dacă lucrările merg fără întârzieri majore, bucureștenii și turiștii vor avea, în sfârșit, o conexiune rapidă cu aeroportul direct din oraș, prin metrou.