02 mai 2025 | 12:11

Când se deschide A7 până la Adjud. Au apărut probleme la Bacău pe Autostrada Moldovei. Imagini de pe şantier

Social
Share
Când se deschide A7 până la Adjud. Au apărut probleme la Bacău pe Autostrada Moldovei. Imagini de pe şantier

Lucrările la Autostrada Moldovei A7, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), avansează rapid în unele zone, dar întâmpină blocaje în altele, în special în apropierea municipiului Bacău. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit marți detalii privind stadiul lucrărilor, cu ocazia semnării contractului pentru lotul montan Pipirig – Leghin din Autostrada A8.

Probleme în zona Bacăului: Terenul inundabil întârzie finalizarea lucrărilor

„Până la sfârșitul acestui an se va circula de la Focșani la Adjud”, a declarat Grindeanu, subliniind că lucrările avansează bine în această zonă. Însă porțiunea dintre Adjud și Bacău ridică probleme tehnice serioase din cauza terenului mlăștinos și a proximității râului Siret, care face ca zona să fie clasificată ca fiind inundabilă.

Segmentul de autostradă dintre Adjud și Bacău este afectat de instabilitatea terenului. Grindeanu a precizat că, din cauza acestor dificultăți geotehnice, este imposibil de garantat că lucrările vor fi finalizate în 2025.

„Pe acel lot suntem într-o zonă inundabilă, n-aș putea să vă zic 100% că va fi gata până la sfârșitul anului, dar sigur va fi la începutul anului viitor”, a explicat ministrul Transporturilor.

Totuși, oficialul a dat asigurări că, indiferent de întârzierea de pe acest lot, circulația va fi posibilă până la Pașcani în vara anului 2025:

„Sigur, până în vara anului viitor se va merge până la Pașcani”, a declarat Grindeanu.

Cine construiește Autostrada Moldovei A7 și care este stadiul lucrărilor

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani este împărțită în 13 loturi și are o lungime totală de aproximativ 320 de kilometri. De la Ploiești la Buzău, primul lot – Dumbrava – Mizil (21 km), a fost deja dat în trafic, fiind construit de asocierea Pizzarotti – Retter. Lotul 2, Mizil – Pietroasele, realizat de Coni – Trace, urmează să fie inaugurat în următoarele săptămâni, în timp ce lotul 3, Pietroasele – Buzău, construit de Nurol – Makyol, ar putea fi finalizat în toamnă.

Celelalte 10 loturi, de la Buzău la Pașcani, sunt construite de grupul UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, cunoscut pentru ritmul alert în șantierele pe care le gestionează. De asemenea, compania sa a câștigat și licitațiile pentru loturile A7 de la Pașcani la Suceava, deși acestea nu beneficiază de finanțare prin PNRR.

Anul trecut, Autostrada A7 a reprezentat aproape jumătate din cei 200 de kilometri de autostradă deschiși în România, cu 100 de kilometri inaugurați, inclusiv pe tronsoanele Dumbrava – Mizil și Buzău – Focșani. În 2025, autoritățile speră să crească acest bilanț semnificativ.

Calendarul estimativ pentru 2025 și așteptările șoferilor

Cu toate întârzierile de pe unele tronsoane, perspectiva generală rămâne optimistă. Dacă prognozele Ministerului Transporturilor se confirmă, până în vara anului 2025 românii vor putea circula continuu de la Ploiești la Pașcani, o rută esențială pentru dezvoltarea economică a regiunii Moldovei.

Acest avans este vital și pentru fluidizarea traficului și reducerea timpilor de călătorie între Moldova și restul țării. Conectarea regiunilor prin autostrăzi moderne rămâne o prioritate strategică, iar A7 este un pilon esențial în această direcție.