09 apr. 2025 | 08:14

BYD sparge bula Mercedes-Benz și lansează Denza în Europa: Ce știm despre Z9 GT

AUTO
Share
BYD sparge bula Mercedes-Benz și lansează Denza în Europa: Ce știm despre Z9 GT
Foto: Reuters

Producătorul chinez BYD își face intrarea oficială în segmentul premium european prin lansarea mărcii Denza, un brand care a fost inițial un parteneriat cu Mercedes-Benz, dar care este acum deținut în totalitate de compania asiatică.

Primul model ce va ajunge pe șoselele din Europa este Z9 GT, o mașină electrică de înaltă performanță, ale cărui livrări sunt programate să înceapă până la finalul acestui an.

Denza a fost creată în 2011 ca un joint venture între BYD și Mercedes-Benz, însă în primii zece ani a reușit să vândă doar aproximativ 23.000 de unități.

În 2022, Mercedes-Benz și-a redus participația la doar 10%, iar în 2023 a părăsit complet proiectul, lăsând controlul total în mâinile BYD.

În prezent, Denza este poziționată de către BYD ca o marcă premium care țintește atât clienții tradiționali din acest segment, cât și tinerii interesați de tehnologie.

Lansarea oficială în Europa a avut loc recent la Milano, Italia, unde Alfredo Altavilla, consilier special pentru regiunea europeană, a declarat că obiectivul este atragerea consumatorilor care își doresc un vehicul electric performant, dar cu un preț mai accesibil decât cel al mărcilor consacrate.

Z9 GT, rivalul electric pentru Porsche Taycan și Panamera, la un preț semnificativ mai mic

Modelul Z9 GT, vârful de lance al Denza în Europa, vine echipat cu trei motoare electrice ce dezvoltă împreună 962 cai putere, alimentate de o baterie de 100,1 kWh cu celule LFP (litiu-fier-fosfat).

Comparativ cu Porsche Taycan Sport Turismo, Z9 GT este mai lung cu 200 mm și are un ampatament extins cu 225 mm, oferind astfel mai mult spațiu interior.

În China, Denza oferă inclusiv o versiune plug-in hybrid (PHEV) a acestui model, cu un motor turbo pe benzină de 2.0 litri, combinat cu trei motoare electrice, care dezvoltă 858 cai putere.

Deși performanțele sunt comparabile cu cele ale modelelor Porsche, prețul Z9 GT în China este semnificativ mai redus: între 334.800 și 414.800 yuani (aproximativ 45.800 – 56.800 dolari).

Denza mizează pe inovație și lux pentru a atrage clienții europeni

Strategia de extindere a Denza în Europa nu se oprește la Z9 GT. Conform reprezentanților BYD, până la sfârșitul anului este programată lansarea modelului D9, un monovolum de lux, ce va fi de asemenea produs în China și exportat pe piața europeană.

Deși prețurile pentru Europa nu au fost încă anunțate, poziționarea brandului indică o politică de preț competitivă.

BYD plănuiește, totodată, integrarea sub-brandului său premium Fang Cheng Bao în gama Denza dedicată Europei, începând cu modelul Leopard 5, care va fi rebranduit.

În ceea ce privește modelele Yangwang, o altă sub-marcă de lux BYD, nu s-a stabilit încă dacă acestea vor fi lansate sub umbrela Denza în Europa.

Pe termen lung, BYD intenționează să producă vehicule Denza direct în Europa, prin noua uzină din Ungaria, care va deveni operațională începând cu luna octombrie.