BMW confirmă SUV-ul iX5 Hydrogen cu autonomie record, alternativa la mașinile electrice. Când apare pe piață, ce știm despre ea până acum
BMW a anunțat oficial primele detalii despre viitorul SUV iX5 Hydrogen, primul model pe bază de pile de combustie cu hidrogen pe care compania germană intenționează să îl aducă pe piață în 2028.
Acesta va purta aceeași denumire ca varianta electrică cu baterii, iX5, și va completa gama celei de-a cincea generații X5, care va fi disponibilă cu cea mai diversă ofertă de sisteme de propulsie din istoria mărcii: benzină, motorină, plug-in hibrid, electric și hidrogen, scrie Autocar.co.uk.
iX5 Hydrogen, o tehnologie de ultimă generație și autonomie extinsă
Prototipul prezentat recent, deși încă mascat vizual, sugerează că noul X5 va integra elemente de design inspirate de linia „Neue Klasse”, introdusă anterior pe SUV-ul iX3 la salonul auto de la München.
La nivel tehnic, vehiculul folosește o a treia generație de pile de combustie, dezvoltată în parteneriat cu Toyota.
Noul ansamblu este cu 25% mai compact decât varianta anterioară, dar oferă o densitate de putere mai mare și o eficiență sporită.
Sistemul integrează și o unitate electronică de înaltă tensiune denumită BMW Energy Master, menită să optimizeze distribuția energiei.
Conform declarațiilor companiei, performanțele vor depăși cifrele prototipului testat în 2023, care dispunea de un stack de 187 CP, un motor electric spate de 295 CP și o putere combinată de 396 CP, cu o autonomie de circa 500 km.
Eventualele detalii despre platformă care te-ar putea interesa
Producția componentelor-cheie este planificată pentru 2028, în uzinele BMW din Steyr (Austria) și Landshut (Germania).
Deși detaliile complete despre noul X5 nu au fost încă publicate, se știe că acesta va folosi o versiune actualizată a arhitecturii modulare CLAR, folosită deja de mai multe modele BMW.
Spre deosebire de platforma „Neue Klasse”, unde bateria este integrată în podea, prototipul iX5 Hydrogen arată un pachet de acumulatori montat în structura vehiculului, confirmând alegerea CLAR.
Interiorul va include tehnologii moderne, precum un head-up display extins pe toată lățimea parbrizului și un ecran central de 17,9 inch pentru sistemul multimedia.
Totodată, BMW va renunța treptat la celebrul controller iDrive, mizând pe comenzi tactile și vocale.
Lansarea iX5 Hydrogen marchează un moment istoric pentru marcă, fiind primul model de serie alimentat cu hidrogen.
Până acum, BMW a experimentat cu prototipuri, precum iX5 FCEV din 2023 și modelul Hydrogen 7 din 2005, bazat pe Seria 7 E65 cu motor V12 de 6,0 litri, capabil să funcționeze atât cu benzină, cât și cu hidrogen.
Noul iX5 Hydrogen ar putea reprezenta o alternativă viabilă la mașinile electrice cu baterii, mai ales pentru clienții care au nevoie de autonomie ridicată și timp scurt de realimentare.