07 feb. 2025 | 13:08

Autostrăzile şi drumurile expres care se vor inaugura în 2025, în România. Şoferii le aşteaptă de zeci de ani

Social
Share
Autostrăzile şi drumurile expres care se vor inaugura în 2025, în România. Şoferii le aşteaptă de zeci de ani

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat care ar fi putea fi autostrăzile şi drumurile expres care se vor inaugura în 2025, în România. Sunt anunţaţi nu mai puţin de 300 de kilometri de şosele de mare viteză.

Autostrăzile şi drumurile expres deschise în 2025

Autostrăzile şi drumurile expres care ar putea fi inaugurate în 2025 sunt aşteptate de şoferii români de ani de zile. Din fericire, CNAIR are o veste bună, noul an anunţând un nou record în construcţia de şosele de mare viteză: 300 de kilometri ar urma să fie deschişi în următoarele luni. Mai mult de jumătate ar putea fi din Autostrada Moldovei A7.

Mai exact, România ar putea încheia 2025 cu peste 295 de kilometri noi de autostradă și drum expres, dacă este să analizăm harta proiectelor în derulare, termenele contractuale de finalizare, precum și estimările oficialilor din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Această cifră ar depăşi progresul făcut pe şosele în 2024, când s-au construit aproximativ 200 de kilometri. Este vorba despre proiectele DEx 16 Oradea – A3; A0 Sud; A0 Nord; A7 Buzău – Focșani; DEx 12 Craiova – Pitești; A1 Sibiu – Pitești.

În următoarele luni, CNAIR anunţă că ar putea fi date în folosinţă următoarele tronsoane:

  • Autostrada Moldovei (A7):
  • Ploiești – Buzău: Secțiunea 2: Mizil (Baba Ana) – Stâlpu (DJ203G) – estimare: trimestrul 1. Secțiunea 3:
  • Pietroasele – Buzău – estimare: trimestrul 4.
  • Buzău – Focșani: Secțiunea 1: Buzău – Vadu Pășii – estimare: trimestrul 1.
  • Focșani – Bacău: Secțiunea 1: Focșani (Petrești) – Domnești Târg – estimare: trimestrul 3. Secțiunea 2: Domnești Târg – Răcăciuni – estimare: trimestrul 3. Secțiunea 3: Răcăciuni – Bacău – estimare: trimestrul 4.
  • Autostrada Pitești – Sibiu (A1):
  • Secțiunea 5: Pitești – Curtea de Argeș, subsecțiunea Mănicești – Curtea de Argeș – estimare: trimestrul 2.
  • Secțiunea 4: Curtea de Argeș – Tigveni – estimare: trimestrul 4.
  • Centura București:
  • Inelul Nord: Secțiunea 3: Pasaj Afumați (DN2) – estimare: trimestrul 2. Secțiunea 4: Pantelimon (DN3) – Căldăraru (A2) – estimare: trimestrul 4.
  • Inelul Sud: Secțiunea 3: Bragadiru – Bâcu (DJ601A) – estimare: trimestrul 2.
  • Drumul Expres Craiova – Pitești (DX12):
  • Secțiunea 4: Colonești – Catanele (A1), subsecțiunea Podu Broșteni – Catanele – estimare: trimestrul 2.
  • Drumul Expres Brăila – Galați: 10,77 km – estimare: trimestrul 3.
  • Autostrada Transilvania (A3): Secțiunea 3B2: Sutoru – Poarta Sălajului – estimare: trimestrul 3.
  • Drumul Expres Petreștii de Jos (A3) – Dej: Petreștii de Jos – Tureni (DN1) – estimare: trimestrul 3.

Citeşte şi O nouă autostradă apare în România. Va scuti românii de drumurile lungi şi periculoase. Când va fi gata şoseaua de mare viteză?

Primele inaugurări pe şosele

Deși planurile CNAIR sunt ambițioase, s-ar putea că doar jumătate din aceste proiecte să fie finalizate până la finalul acestui an, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura. Aceştia cred că cel puțin 157 km de autostradă și drum expres vor fi cu siguranță gata.

Printre sectiunle cu şanse mari să fie deschise sunt:

  • A7: Buzău-Focșani (Lot 1) și Mizil-Spătaru A7: Focșani-Bacău (Loturile 2 și 3, inclusiv Centura Adjud)
  • DEx12: Albota-A1 – A1: Pitești-Curtea de Argeș
  • A0 Sud: secțiunea A1-DN6 – DEx4: Tureni (Turda-Dej).

Citeşte şi Ar fi putut fi cea mai mare autostradă din România, trecea prin 11 județe. Planul lui Ceaușescu pentru 870 de kilometri de mare viteză nu e gata nici azi