17 apr. 2025 | 17:20

Autostrada construită de Umbrărescu a rămas mult în urmă. Veşti rele pentru şoferii care aşteptau să scape de aglomeraţie

Social
Share
Autostrada construită de Umbrărescu a rămas mult în urmă. Veşti rele pentru şoferii care aşteptau să scape de aglomeraţie

Un tronson de autostradă construit de companiile omului de afaceri Dorinel Umbrărescu riscă să nu fie finalizat la timp, din cauza deficitului de forță de muncă și a obstacolelor birocratice, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Segmentul afectat de aceste întârzieri este cel cuprins între nodul Poarta Sălajului și conexiunea provizorie A3–DN1F, situată la sud de localitatea Topa Mică.

„Am vizitat din nou șantierele și putem spune că finalul anului 2025 este încă în cărți. Dar pentru asta cei de la UMB trebuie să aducă de urgență suficienți muncitori între Topa Mică și Zimbor, unde sunt în urmă pe mai multe structuri. Momentan, sunt doar câteva echipe răzlețe”, a susținut Asociația Pro Infrastructura într-o postare făcută pe pagina sa de Facebook.

Tronsonul de autostradă riscă să rămână un „muzeu”, în 2025

Pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu, Zimbor și Poarta Sălajului, compania UMB execută lucrări pe o distanță de 42 de kilometri. Din cauza unor alunecări semnificative de teren pe primul tronson, CNAIR a organizat o licitație separată pentru relocarea traseului și construcția unor viaducte mai lungi. Contractul a fost atribuit unei firme din Turcia.

„Pe sectorul Zimbor-Poarta Sălajului antreprenorul este bine mobilizat și pare-se că vrea să scape de această bucată în 2025. Mai este însă de lucru și trebuie să termine cât mai rapid proiectarea ca să se emită autorizația de construire în nodul Românași (Poarta Sălajului)”, au mai transmis cei de la Pro Infrastructura.

Tronsonul ar putea rămâne un „muzeu”, în 2025, a avertizat asociația.

„Singura noutate majoră din ultima lună este avansul pe unele zone unde se anunță startul campaniei de asfaltări, după pauza de Paște. Din păcate, cele mai multe astfel de segmente sunt între Nădășelu și Topa Mică. Tronson care, chiar dacă ar fi gata de inaugurare în 2025, va fi muzeu (inutilizabil) în lipsa viaductelor executate de Ozaltin pe traseul deviat care nu au fost începute încă”, a mai transmis sursa citate.

Tronsonul Topa Mică – Zimbor – Poarta Sălajului reprezintă „o pată pe blazonul” lui Dorinel Umbrărescu, consideră API.

„Mai ales că vorbim de întârzieri foarte mari, o pată pe blazonul celor de la UMB: contracte semnate în iulie, respectiv decembrie 2020, cu lucrări demarate în trombă în 2021, iar acum am ajuns să ne rugăm să fie date în trafic (parțial!) la sfârșit de 2025”, au conchis cei de la Pro Infrastructura.