02 mart. 2025 | 10:00

Au clonat o mașină de trei milioane de dolari în jurul unui motor de 1.000 de dolari. Cum arată Koenigsegg Jesko cu motor de Toyota, construită de la zero

AUTO
Au clonat o mașină de trei milioane de dolari în jurul unui motor de 1.000 de dolari. Cum arată Koenigsegg Jesko cu motor de Toyota, construită de la zero
Koenigsegg Jesko, clonată de vietnamezi / foto: captură YouTube

Când vine vorba de hypercaruri, Koenigsegg Jesko este unul dintre cele mai impresionante vehicule construite vreodată. Cu un preț de peste trei milioane de dolari și un motor de 1.600 CP, este o mașină inaccesibilă pentru majoritatea pasionaților auto. Într-o demonstrație incredibilă de ingeniozitate și pasiune, o echipă de constructori vietnamezi a realizat o replică a acestui model, folosind un motor Toyota de doar 100 de dolari.

Cum a fost construită replica

Proiectul a fost realizat de echipa NHET TV, un canal YouTube cunoscut pentru replicile sale inedite. Aceasta nu este prima lor lucrare, având deja la activ copii ale unor modele celebre precum Bugatti Chiron, LaFerrari și Pagani Huayra.

Construcția a început cu realizarea unui cadru metalic tubular, bazat pe fotografii ale Jesko. Ulterior, echipa a modelat un prototip din lut, folosit pentru a crea panourile din fibră de sticlă. Rezultatul final este un vehicul cu dimensiuni și proporții foarte apropiate de modelul original.

Chassis personalizat și suspensie independentă

Spre deosebire de alte replici care folosesc platforme de serie, NHET TV a construit un sasiu complet nou, menit să respecte liniile aerodinamice ale Jesko. De asemenea, inginerii vietnamezi au creat o suspensie independentă inspirată de sistemele utilizate în motorsport. Pentru a testa durabilitatea, șasiul a fost chiar supus unor teste extreme, fiind lăsat să cadă de la înălțime pentru a vedea cum rezistă impactului.

Întreaga mașină a fost construită de la zero

Întreaga mașină a fost construită de la zero

Un motor Toyota de 100 de dolari

Unul dintre cele mai surprinzătoare aspecte ale acestei replici este motorizarea. Constructorii au folosit un motor de 1,8 litri provenit de la un Toyota Corona de generație veche. Acest propulsor nu are nicio legătură cu unitatea V8 twin-turbo de 5,0 litri și 1.600 CP din originalul Jesko, dar a fost o soluție fiabilă și economică pentru a da viață proiectului.

Motorul și transmisia au fost montate în poziție centrală, replicând arhitectura hypercarului original. Deși performanțele nu sunt comparabile, replica rămâne un exemplu impresionant de artizanat auto.

Detalii personalizate și interior inspirat din Jesko

Replica nu doar că seamănă vizual cu un Jesko, dar include și detalii care imitează designul original.

  • Caroseria a fost vopsită într-un roșu aprins cu dungi albe, oferind un aspect agresiv.
  • Farurile și stopurile au fost confecționate manual pentru a se apropia de designul hypercarului suedez.
  • Portierele funcționează cu un mecanism automatizat de tip dihedral synchro-helix, la fel ca la modelul autentic.
  • Interiorul include scaune bucket cu tapițerie albastră și un design minimalist inspirat din Jesko.

Un proiect de un an

Construcția acestui vehicul a durat aproximativ un an, demonstrând devotamentul echipei. Replica nu este omologată pentru circulație pe drumurile publice, dar este o realizare deosebită care atrage atenția pasionaților auto.

Echipa NHET TV continuă să surprindă cu proiectele sale, iar acest Jesko cu motor Toyota este doar ultima lor capodoperă. Pentru cei curioși să vadă procesul complet, echipa a publicat un videoclip detaliat pe YouTube, prezentând fiecare etapă a construcției.

Această replică nu doar că demonstrează abilitățile tehnice ale constructorilor, dar arată și că pasiunea pentru automobile poate transforma un vis imposibil în realitate, chiar dacă este nevoie de soluții creative pentru a-l realiza.