26 mart. 2025 | 09:02

Alimentul la 22 de bani din supermarketuri asupra căruia ANPC atrage atenţia. De ce a fost redus preţul de 10 ori

News
Alimentul la 22 de bani din supermarketuri asupra căruia ANPC atrage atenţia. De ce a fost redus preţul de 10 ori
ANPC avertizeaza asupra unui produs de 22 de bani din supermarketuri

Într-o perioadă în care consumatorii sunt tot mai atenți la prețuri, un produs din supermarketuri a atras atenția autorităților și consumatorilor deopotrivă. Este vorba despre un plic de maioneză de 50 de grame, marca Olympia, care se vinde cu doar 22 de bani, după o reducere spectaculoasă de 89%. Ce se află în spatele acestei reduceri și ce semnificație are pentru producătorii locali?

Reducerea spectaculoasă a prețului produsului Olympia

Maioneza Olympia, un produs românesc, a ajuns să fie vândută la prețul de 0,22 lei, față de prețul inițial de 2,19 lei. Reducerea de 89% este considerabilă și a stârnit îngrijorare în rândul Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România (APC), care a subliniat faptul că această scădere de preț nu este rezultatul unei reduceri de costuri de producție, ci reflectă adaosul comercial impus de retailerii mari.

Aceasta nu este o situație izolatată și, din păcate, mai multe produse românești sunt afectate de aceleași practici comerciale. De fapt, acest caz este un exemplu clar al modului în care lanțurile mari de magazine aplică adaosuri comerciale considerabile la produsele fabricate local, ceea ce afectează atât prețul final al produsului, cât și competitivitatea pe piață a producătorilor români.

Adaosul comercial și impactul asupra producătorilor români

ANPC a subliniat că această reducere de preț este o dovadă a adaosului comercial practicat de marile rețele de magazine, care ajung să vândă produsele românești la prețuri mult mai mici decât cele de achiziție.

Astfel, consumatorii pot beneficia de prețuri mici, dar producătorii locali sunt cei care suferă cel mai mult din cauza acestor adaosuri comerciale exagerate.

În același timp, mișcarea consumatoristă susține ”Proiectul de Ordin privind informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate”, inițiat de ANPC.

Acest proiect de ordin își propune să crească transparența și să ofere consumatorilor informații clare despre marja de profit aplicată produselor pe care le achiziționează.

În acest fel, consumatorii vor putea face alegeri mai informate, iar producătorii locali ar putea beneficia de o mai mare protecție împotriva unor astfel de practici comerciale neloiale.

Ce măsuri se iau pentru protecția producătorilor locali?

ANPC a început un proces de consultare publică pe marginea acestui proiect de ordin, iar opinia publică are posibilitatea să contribuie până la data de 28 martie 2025.

Este esențial ca toate părțile implicate – autoritățile, consumatorii și producătorii locali – să colaboreze pentru a găsi soluții care să echilibreze relațiile comerciale și să protejeze atât interesele consumatorilor, cât și pe cele ale producătorilor români.

În acest context, reducerea prețului la maioneza Olympia nu este doar o chestiune de marketing sau de strategie comercială, ci un semnal clar al modului în care funcționează sistemul de retail în România și al impactului pe care îl au aceste practici asupra economiei locale.