A pierdut un milion de euro după doar 2.500 de kilometri când și-a vândut mașina. Bolidul care s-a devalorizat brusc
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/hypercar-electric.png)
În lumea automobilelor de lux, unde supercarurile și hypercarurile sunt considerate investiții solide, puține modele reușesc să surprindă printr-o depreciere atât de rapidă și drastică precum Rimac Nevera. Acest hypercar electric, considerat unul dintre cele mai rapide și performante din lume, a demonstrat însă că, în ciuda exclusivității și tehnologiei avansate, valoarea sa poate scădea fulgerător. Prima unitate de Nevera vândută la mâna a doua a pierdut aproape 1 milion de euro din valoarea inițială, după nici 2.000 km parcurși și doar doi ani de la fabricare.
Un hypercar electric cu performanțe excepționale
Rimac Nevera este un automobil impresionant din punct de vedere tehnic. Cu 1.914 cai putere și o viteză maximă de peste 400 km/h, acesta deține peste 23 de recorduri mondiale, fiind considerat cel mai rapid model electric de serie. Cu un preț de pornire de peste 2 milioane de euro și o producție limitată la doar 150 de unități, Nevera ar fi trebuit să fie o mașină care își păstrează valoarea.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/Captura-de-ecran-2025-04-02-090901-800x483.png)
Sursa foto: PiataAuto.md
Totuși, cifrele de vânzări nu au fost pe măsura așteptărilor. În mai 2024, Mate Rimac, fondatorul companiei, anunța că doar 50 de unități fuseseră vândute până la acel moment. Printre motivele enumerate se numărau schimbarea preferințelor în rândul clienților de lux, care încep să evite mașinile electrice în favoarea celor cu motoare termice, datorită caracterului lor „analogic” și a senzației mecanice unice pe care acestea o oferă.
O pierdere de un milion de euro în doar 2.000 km
Primul exemplar de Rimac Nevera revândut a fost fabricat în 2023 și avea un preț inițial de 2.136.000 de euro, incluzând mai multe dotări opționale premium. Printre acestea se numărau o vopsea albastră specială, evaluată la 20.000 de euro, și un pachet din fibră de carbon de nivel 2, care costa 80.000 de euro.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/Captura-de-ecran-2025-04-02-090924-800x479.png)
Sursa foto: PiataAuto.md
Cu toate acestea, mașina a fost listată recent pe platforma de licitații Bring a Trailer, iar cel mai mare preț oferit pentru ea a fost de doar 1.064.000 de euro, ceea ce înseamnă o pierdere de 1.072.000 de euro pentru fostul proprietar. Acest lucru este cu atât mai șocant cu cât mașina a parcurs doar 2.206 km, distanță care în cazul unui hypercar de acest tip abia corespunde perioadei de rodaj.
Dacă ne uităm la costurile depreciate pe kilometru și pe zi, cifrele devin și mai dure:
- 486 de euro pierduți pentru fiecare kilometru parcurs
- 1.468 de euro pierduți pentru fiecare zi deținută
Această depreciere ridică semne de întrebare cu privire la viitorul hypercarurilor electrice ca investiție pe termen lung.
Un semnal de alarmă pentru Rimac și clienții potențiali
Deprecierea masivă a acestui prim Rimac Nevera vândut la mâna a doua ar putea avea un efect de domino asupra vânzărilor rămase din seria limitată de 150 de unități. Clienții potențiali, care oricum nu se înghesuiau să cumpere Nevera, vor deveni acum și mai precauți, gândindu-se dacă merită să investească sume uriașe într-un model care își poate pierde jumătate din valoare într-un timp atât de scurt.
Pentru un cumpărător nou, această ofertă poate părea atractivă, având posibilitatea de a achiziționa un hypercar aproape nou la un preț redus cu 50%. Însă pentru Rimac, acest eveniment ar putea reprezenta un obstacol serios în încercarea de a convinge viitorii clienți să plătească prețul întreg pentru o mașină electrică de acest nivel.
Într-o industrie unde exclusivitatea și performanțele tehnice sunt adesea asociate cu stabilitatea valorii, cazul Rimac Nevera demonstrează că nici măcar cele mai avansate hypercaruri electrice nu sunt ferite de realitățile pieței auto de lux.