02 oct. 2024 | 18:03

Wizz Air introduce cel mai lung zbor al companiei: 7 ore. Detaliul neplăcut de care trebuie să ții cont când urci în avion

ACTUALITATE
Wizz Air introduce cel mai lung zbor al companiei: 7 ore. Detaliul neplăcut de care trebuie să ții cont când urci în avion

Compania aeriană low-cost Wizz Air se pregătește să lanseze zboruri lungi cu noile sale avioane Airbus A321XLR, care vor permite pasagerilor să călătorească la prețuri foarte mici, însă cu un nivel de confort redus.

Primele zboruri vor începe în martie 2025, iar rutele anunțate includ un zbor de 7 ore între Londra și Jeddah, Arabia Saudită, urmat de o rută de lungă durată între Milano și Abu Dhabi, programată pentru iunie.

Aceste noi avioane Airbus A321XLR sunt apreciate pentru autonomia lor extinsă de până la 5.400 de mile (aproximativ 11 ore), oferind oportunități noi pentru zboruri care anterior nu erau rentabile pentru companii. Cu toate acestea, Wizz Air va menține aceeași configurație de cabină economică densă, fără facilități, pe care o folosește pe modelele A321neo.

Prețuri mici, dar confort limitat

CEO-ul companiei, Jozsef Varadi, a declarat într-o conferință de presă din septembrie că pasagerii vor fi dispuși să suporte disconfortul pentru a beneficia de tarife mai mici.

Prețurile biletelor pentru ruta Londra-Jeddah încep de la aproximativ 135 de lire sterline, iar pentru Milano-Abu Dhabi de la 110 lire sterline, ambele fiind mult mai mici decât cele oferite de companii precum British Airways sau Etihad Airways.

Cu toate acestea, Wizz Air nu va oferi servicii gratuite precum apă sau gustări în timpul zborurilor. Pasagerii vor trebui să plătească pentru orice serviciu suplimentar, inclusiv apă, mâncare sau bagaje mai mari, ceea ce face parte din strategia companiei de a menține tarifele cât mai scăzute.

Configurarea avioanelor A321XLR de la Wizz Air include un spațiu de doar 28 de inch (aproximativ 71 cm) pentru picioare și scaune care nu se pot înclina, similar cu ceea ce oferă companii ultra-low-cost din Statele Unite, precum Spirit Airlines.

Această abordare permite companiei să economisească pe greutatea aeronavelor și să maximizeze numărul de pasageri pe zboruri lungi, chiar dacă nivelul de confort este minim.

Alternative pentru confort suplimentar

Avioanele Wizz Air nu sunt echipate cu sisteme de divertisment la bord sau conexiune Wi-Fi, așa că pasagerii vor trebui să se pregătească din timp, descărcând conținut pe dispozitivele lor personale. De asemenea, nu sunt disponibile prize de încărcare, ceea ce înseamnă că o baterie externă ar putea fi o necesitate pentru zborurile lungi.

În plus, cei care doresc un pic mai mult confort vor putea plăti suplimentar pentru locuri cu spațiu extins pentru picioare sau pentru a se așeza în rândurile din față, care permit o îmbarcare și debarcare mai rapidă.

Wizz Air continuă să adopte un model de afaceri ultra-low-cost, concentrându-se pe economii atât pentru companie, cât și pentru clienți. Deși zborurile sale sunt accesibile, confortul este sacrificat, iar pasagerii trebuie să fie conștienți de ceea ce implică un astfel de zbor pentru a face o alegere informată.