WhatsApp introduce un nou asistent AI pentru companii: Interacțiuni avansate cu clienții
Meta, compania-mamă a WhatsApp, anunță adăugarea unui nou asistent de inteligență artificială la aplicația sa de mesagerie, WhatsApp.
Această inovație va permite firmelor să interacționeze mai eficient cu clienții, să răspundă la întrebări și să-și promoveze produsele și serviciile prin intermediul conversațiilor, conform informațiilor Bloomberg.
Testare în India, Singapore și Brazilia
WhatsApp va începe testarea noului asistent AI în curând, începând cu firmele din India și Singapore, urmate de Brazilia. În prezent, WhatsApp dispune deja de un asistent AI destinat utilizatorilor obișnuiți, dar aceste noi funcționalități au fost dezvoltate special pentru întreprinderile care desfășoară interacțiuni regulate cu serviciul clienți. Noile adăugiri sunt menite să sprijine peste 200 de milioane de afaceri care folosesc WhatsApp pentru comunicarea cu clienții lor.
„Orice afacere ar trebui să fie capabilă să angajeze rapid un agent care să poată comunica cu clienții, să ofere asistență și să faciliteze tranzacțiile”, a declarat Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, în timpul unui eveniment din São Paulo.
WhatsApp, cu peste 2 miliarde de utilizatori la nivel global, este extrem de popular în țări precum Brazilia, India, Indonezia și Mexic, unde este obișnuit ca oamenii să comunice cu afacerile locale folosind această platformă. În Brazilia, de exemplu, peste 120 de milioane de persoane folosesc WhatsApp în fiecare lună.
WhatsApp: Popularitate și potențial comercial
Compania are planuri de a lansa în curând o versiune în limba portugheză a asistentului său Meta AI, axată pe consumatori. Acest asistent, alimentat de modelul lingvistic de mari dimensiuni al companiei, cunoscut sub numele de Llama, poate răspunde la întrebările utilizatorilor pe Facebook, Instagram și WhatsApp.
Meta, care a achiziționat WhatsApp în 2014 pentru 19 miliarde de dolari, caută modalități de a monetiza aplicația sa populară de mesagerie. O versiune Business a WhatsApp este în prezent gratuită, dar oferă funcționalități plătite. În plus, compania generează venituri din taxarea firmelor pentru trimiterea anumitor mesaje către clienții lor și din vânzarea de reclame pe Instagram și Facebook care sunt legate de conversațiile WhatsApp, numite reclame click-to-message.
Agențiile de marketing vor putea, în curând, să creeze astfel de reclame folosind inteligența artificială. Meta testează această funcție în prezent în piețele vorbitoare de limbă engleză, cum ar fi SUA și Singapore, cu planuri de extindere ulterioară. Zuckerberg a declarat anterior că reclamele click-to-message ar putea aduce Meta venituri de 10 miliarde de dolari anual.