25 oct. 2024 | 07:30

Volkswagen se luptă pentru supraviețuire între mașinile electrice și cele pe benzină și motorină. Ce le pregătește viitorul

ACTUALITATE
Volkswagen se luptă pentru supraviețuire între mașinile electrice și cele pe benzină și motorină. Ce le pregătește viitorul

Industria auto este în plină tranziție, iar Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, se află în mijlocul unei transformări fundamentale. Compania investește masiv în vehicule electrice, dar în același timp își menține oferta de modele pe benzină și motorină, conștientă că o parte semnificativă a clienților încă solicită astfel de mașini.

Volkswagen mizează pe viitorul electric, dar nu renunță la motoarele termice

Volkswagen este convins că vehiculele electrice reprezintă viitorul mobilității. În ciuda unei scăderi a vânzărilor de mașini electrice la nivel mondial, producătorul german își păstrează strategia de a investi considerabil în dezvoltarea de modele electrice. Această abordare este susținută de declarațiile lui Martin Sander, șeful de vânzări și marketing al companiei, care a confirmat că viitorul este electric, dar că nu vor renunța la motoarele cu combustie atâta timp cât există cerere pe piață.

„Am investit multe miliarde în vehicule noi, o gamă completă de vehicule electrice pe care le oferim la nivel global”, a declarat Sander. Această poziție arată clar că Volkswagen nu doar că speră, ci este pregătit pentru o tranziție completă către vehiculele electrice. Cu toate acestea, compania recunoaște că o schimbare totală va dura, și că este necesară o perioadă de conviețuire între cele două tehnologii, electrică și termică.

Cererea pieței globale menține motoarele cu combustie în viață

Volkswagen nu poate ignora faptul că motoarele pe benzină și motorină încă au un loc important în preferințele consumatorilor, în special pe piețele globale unde infrastructura pentru vehicule electrice este slab dezvoltată. Conform lui Sander, „piața mașinilor termice este încă atât de mare încât nu putem pune o dată finală dezvoltării motoarelor cu combustie”. Acest lucru subliniază un echilibru delicat: în timp ce Volkswagen investește în viitorul electric, nu poate neglija realitatea actuală a pieței.

Compania recunoaște că, la un moment dat, vehiculele electrice vor deveni standardul, dar acest punct de cotitură este încă departe. „Atâta timp cât vedem clienții cerând vehicule termice, vom avea o ofertă”, a subliniat Sander. Această flexibilitate demonstrează că Volkswagen este pregătit să răspundă nevoilor variate ale pieței globale, unde ritmul de adoptare a vehiculelor electrice variază semnificativ de la o regiune la alta.

Ce înseamnă această tranziție pentru designul viitoarelor modele

Pe măsură ce Volkswagen își dezvoltă gama de vehicule electrice, designul acestora va începe să semene tot mai mult cu cel al modelelor termice. Martin Sander a oferit un exemplu concret în acest sens, menționând viitorul model ID.2. „Acesta va avea un design similar cu cel al noilor modele termice”, a explicat el. Această tendință sugerează că, din perspectiva designului, granițele dintre mașinile electrice și cele pe combustie vor deveni din ce în ce mai neclare.

Volkswagen se confruntă, de asemenea, cu provocări din partea guvernelor, care nu reușesc să creeze un cadru legislativ suficient de robust pentru a accelera trecerea către mobilitatea electrică. Frustrarea exprimată de Sander arată că, în ciuda eforturilor companiilor auto, susținerea politicilor publice este esențială pentru a atinge obiectivul unei industrii auto complet electrice.

Viitorul pentru Volkswagen și industria auto în general este unul electrizant, dar tranziția nu va fi lipsită de provocări. Cu investiții majore în tehnologie și design, dar și cu flexibilitatea de a răspunde cererilor pieței, Volkswagen își construiește un viitor în care mașinile electrice și cele termice vor coexista, cel puțin pentru o vreme.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele