26 ian. 2024 | 09:30

Victoria surprinzătoare a mașinilor electrice în Europa. Cine face legea în piață, după ce mașinile diesel au devenit istorie

ACTUALITATE
Victoria surprinzătoare a mașinilor electrice în Europa. Cine face legea în piață, după ce mașinile diesel au devenit istorie

În peisajul auto european, anul 2023 marchează o schimbare de paradigmă în ceea ce privește preferințele de consum și orientarea către sustenabilitate.

Mașinile electrice (BEV) au înregistrat o creștere spectaculoasă, cu peste 1,5 milioane de noi înmatriculări în Uniunea Europeană, confirmându-și rolul din ce în ce mai dominant într-o piață auto în transformare.

Ascensiunea Mașinilor Electrice

Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), numărul de mașini electrice noi înmatriculate a crescut cu 37% față de anul precedent, ajungând la impresionanta cifră de 1.538.621 de unități. Acest avans este cu atât mai remarcabil când îl comparăm cu stagnarea înmatriculărilor de vehicule diesel și chiar cu o ușoară scădere a mașinilor hibrid plug-in.

Citește și: De ce crapă bateriile mașinilor electrice la frig, mai ales cele de pe Tesla

În acest context, cota de piață a mașinilor electrice a atins 14,6%, depășind pentru prima dată vehiculele diesel, care au ajuns la 13,6%. Este un semnal clar că mașinile electrice nu mai sunt doar o nișă, ci o componentă semnificativă a pieței auto.

Dominanța mașinilor electrice este subliniată și de popularitatea modelului Tesla Model Y, care s-a clasat ca cel mai vândut automobil în Europa, indiferent de tipul de propulsie. Cu 254.822 de unități vândute, Tesla Model Y a depășit chiar și modelele consacrate cu combustie internă, precum Dacia Sandero și VW T-Roc, demonstrând apetitul crescut al consumatorilor pentru vehicule electrice, conform Electrive.

Citește și: Unde găsești cea mai ieftină Tesla din Europa. Doar aici a scăzut Elon Musk prețurile la fel ca în China acum câteva luni

Liderii pieței de mașini electrice

Creșterea impresionantă a pieței BEV a fost susținută în mod semnificativ de țări precum Belgia, Danemarca și Portugalia, care au înregistrat creșteri relative de peste 100%. În cifre absolute, Germania, Franța, Țările de Jos și Suedia se numără printre cei mai mari contribuitori la expansiunea BEV în Europa.

Pe frontul producătorilor, Grupul Volkswagen se menține în fruntea vânzărilor pentru toate sistemele de propulsie, cu o creștere de 18% față de anul precedent. Însă, când vine vorba de eMobility, Tesla iese în evidență cu o creștere spectaculoasă de 89,2% a înmatriculărilor de mașini electrice, consolidându-și poziția de lider în tranziția către mobilitatea electrică.

Citește și: Cum mărești autonomia mașinilor electrice. Soluția simplă la o problemă complicată te-ar putea convinge să-ți cumperi una

Piața auto, în perpetuă schimbare

Transformarea pieței auto europene este însoțită de fluctuații, decembrie 2023 marcând prima lună de scădere după 16 luni de creștere continuă. Această evoluție reflectă adaptarea industriei și a consumatorilor la noile realități economice și ecologice, într-un context marcat de incertitudini globale.

Mașinile electrice nu doar că au depășit dieselul în preferințele europenilor, dar au și redefinit normele pieței auto, cu Tesla Model Y în fruntea schimbării. Creșterea impresionantă a BEV-urilor, susținută de lideri inovațivi precum Tesla și Grupul Volkswagen, semnalează o nouă eră în industria auto, unde sustenabilitatea și inovația tehnologică devin criterii dominante de succes. Această victorie surprinzătoare a mașinilor electrice în Europa nu doar că face istorie, dar prefigurează și direcția de dezvoltare a mobilității în viitor.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele