12 apr. 2024 | 09:14

Varianta de Dacia Logan care ar fi putut ”salva planeta” înainte de Tesla. Când a fost creată versiunea ECO2, de ce nu o vezi pe străzi

ACTUALITATE
Varianta de Dacia Logan care ar fi putut ”salva planeta” înainte de Tesla. Când a fost creată versiunea ECO2, de ce nu o vezi pe străzi

Grupul Renault a fost un pionier în drumul spre sustenabilitate, cu mult înainte ca ideea de vehicule electrice să devină o normă în industria auto.

Printre experimentele lor „verzi” timpurii se numără un prototip interesant, care a avut potențialul de a schimba modul în care privim transportul ecologic: Dacia Logan ECO2. Aceasta a fost o tentativă de a demonstra că vehiculele cu combustibil alternativ pot oferi o eficiență remarcabilă, chiar și înainte ca Tesla să devină un nume de referință în materie de vehicule electrice.

dacia-logan-eco2-concept-2007 2

Dacia Logan ECO2, un prototip remarcabil

În 2007, Dacia Logan ECO2 a fost prezentată ca un concept profund modificat față de modelul de producție, cu scopul de a maximiza eficiența. Nu vorbim despre un concept pur electric, ci despre un model care funcționa pe biodiesel, o alternativă mai ecologică comparativ cu dieselul tradițional. Acesta s-a alăturat altor inițiative similare din acea perioadă, precum versiunile 3L ale VW Lupo și Audi A2 sau Opel Astra Eco4, conform Motor1.com.

Loganul, prezentat inițial în 2004, nu era recunoscut ca fiind un mare consumator, dar exista loc pentru îmbunătățiri. La baza conceptului „Logan Renault eco2 Concept” se afla motorul de 1.5 dCi cu 86 PS, adaptat pentru a funcționa pe biodiesel (B30). Acest motor se diferenția de cel standard prin pistoane modificate și un sistem de injecție ajustat, îmbunătățiri care, alături de noi rapoarte de transmisie și lubrifiere optimizată, au contribuit la reducerea consumului de combustibil.

Pachetul aerodinamic al autovehiculului, ce includea un spoiler posterior, un spoiler frontal flexibil și un generator de vortex pe acoperiș, a jucat, de asemenea, un rol important. Aceste elemente de ghidare a aerului direcționau fluxul aerian într-un mod țintit și reduceau turbulențele deranjante, contribuind la eficiența generală a vehiculului.

dacia-logan-eco2-concept-2007 1

Performanță remarcabilă a Dacia Logan ECO2

Dacia Logan ECO2 nu doar că a participat, dar a excelat în cadrul competiției ecologice „Challenge Bibendum” organizată de Michelin, unde a înregistrat un consum mediu de 3.8 litri de diesel la 100 de kilometri și emisii de CO2 de 97 de grame pe kilometru. Grație indicatorului de schimbare a vitezelor, care îl sfătuia pe șofer să aleagă treapta cea mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, Loganul a reușit să atingă performanțe și mai impresionante: doar 2.72 litri de diesel la 100 km și 71 g de CO2 pe kilometru.

Parte a proiectului ECO2 al Renault, această versiune specială a Loganului a fost un etalon pentru modelele cu cel mai scăzut impact asupra mediului. Vehiculele din acest proiect trebuiau să fie produse în fabrici certificate ISO 14001, să emită mai puțin de 140 g/km de CO2 sau să funcționeze pe biodiesel și să fie fabricate din materiale 95% reciclabile, cu cel puțin 5% din plasticuri provenind din material reciclat.

În pofida realizărilor sale remarcabile, Dacia Logan ECO2 nu a ajuns pe străzi în forma sa de prototip. Principalele motive includ probabil provocările tehnologice și de cost asociate producției în masă a unei astfel de versiuni, precum și acceptarea limitată a biodieselului ca alternativă viabilă pe termen lung în fața creșterii interesului pentru vehiculele complet electrice. În ciuda acestui fapt, Logan ECO2 rămâne un exemplu notabil de inovație timpurie în căutarea soluțiilor de transport ecologic, arătând că drumul spre sustenabilitate a început mult înainte de popularizarea mașinilor electrice.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele