14 feb. 2024 | 21:05

Unul dintre cele mai stranii fenomene de pe Pământ: Ce s-a întâmplat, de fapt, cu nava Baychimo, „cel mai bizar vas fantomă din lume”

ACTUALITATE
Unul dintre cele mai stranii fenomene de pe Pământ: Ce s-a întâmplat, de fapt, cu nava Baychimo,

Unul dintre cele mai remarcabile fenomene maritime este legat de nava Baychimo, supranumită și „cel mai bizar vas fantomă din lume”. Această navă, cu o istorie plină de enigme, a plutit în derivă timp de 38 de ani, captivând imaginația și curiozitatea oamenilor.

Ce s-a întâmplat cu nava Baychimo

Construită în 1914, în Suedia, și inițial utilizată pentru transportul de mărfuri în Insla Victoria și teritoriile nord-vestice ale Canadei, Baychimo a căpătat notorietate când a fost abandonată pe coasta Alaskăi în 1931. De acolo începe saga ei ca vas fantomă.

Legendele despre Baychimo își au rădăcinile într-o furtună violentă din acel an, care a surprins echipajul în mijlocul ghețurilor, lăsându-i fără altă opțiune decât să părăsească nava. În ciuda eforturilor lor de a reveni la bord după ce furtuna s-a liniștit, au constatat că Baychimo dispăruse pur și simplu.

Nava Baychimo

Nava Baychimo

Pentru următorii 38 de ani, Baychimo a devenit subiectul avistamentelor sporadice, creându-și propria legendă în mediul maritim. De la întâlniri cu pescari și marinari până la observații ale comunităților de inuiți din Alaska, povestea acestei nave a continuat să fascineze și să îngrozească. Așadar, după dispariția sa, Baychimo a fost văzută de mai multe ori plutind în derivă în apele arctice. Pescari, marinari și chiar comunități inuit din Alaska au raportat întâlniri cu această navă enigmatică. Cu toate acestea, fiecare apariție era la fel de efemeră precum zăpada în bătaia soarelui.

Cu toate acestea, în ciuda acestor apariții neașteptate, în anul 1969, Baychimo a dispărut definitiv, lăsând în urmă doar misterul și întrebările nelămurite ale omenirii.

Vezi și: Sinistra poveste a vasului fantomă SS Ourang Medan: cum ar fi fost găsiți membrii echipajului

Simbol al misterului în lumea maritimă

După 38 de ani de apariții sporadice și povestiri incredibile, Baychimo a dispărut definitiv în 1969, lăsând în urmă doar amintirea unei legende maritime. Încă și astăzi, misterele înconjurând dispariția și aparițiile sale rămân în mintea și imaginarea celor fascinați de povestea acestei nave fantomă.

Oamenii continuă să speculeze asupra soartei navei și a echipajului său. Unele teorii sugerează că Baychimo a fost prinsă în ghețurile Arcticii și a fost în cele din urmă înghițită de marea de gheață. Altele afirmă că a fost descoperită de cineva și a fost salvată, dar nicio dovadă concretă nu a fost adusă pentru a susține aceste afirmații.

În plus, povestea navei fantomă Baychimo continuă să inspire scriitori, regizori și artiști din întreaga lume. Aceasta a fost subiectul cărților, documentarelor și chiar filmelor. Ceea ce începuse ca o simplă poveste a unei nave dispărute a devenit o legendă care a fost transmisă de la o generație la alta.

Baychimo vas nava disparuta fantoma

Nava Baychimo (Foto: Wikipedia)

Baychimo rămâne un simbol al misterului și aventurii în lumea marină. Cu o istorie plină de evenimente stranii și întâmplări incredibile, această navă a captivat atenția oamenilor din întreaga lume și continuă să fie o sursă de inspirație pentru povestitori, exploratori și cercetători deopotrivă. Astfel, Baychimo nu este doar o navă, ci o legendă vie în istoria maritimă mondială.

O altă navă imensă, ruginită, fără echipaj sau încărcătură la bord, și-a făcut o apariție recent, plutind în largul coastei Myanmarului. Vasul poartă numele Sam Ratulangi PB 1600 și are o lungime de aproximativ 176 de metri. A eșuat în data de 30 august 2018, în apropiere de localitatea Thongwa, din regiunea Yangon.

Pescarii din regiune au urcat și au inspectat nava după ce au raportat-o autorităților. Echipele marinei, pazei de coastă și poliției au percheziționat ulterior cargoul abandonat care cântărește 26.510 de tone.

Construită în 2001, nava a fost observată ultima dată în largul coastei Taiwanului în 2009, conform înregistrărilor marine. În data de 1 septembrie, BBC scria: „Marina spune acum că cargoul a fost remorcat de o altă ambarcațiune care se îndrepta către o fabrică de distrugere a navelor din Bangladesh. Cu toate acestea, echipajul a abandonat nava după ce a fost surprins de vreme rea”.

Vezi și: De ce nu există rămășițe umane pe Titanic, de fapt. Explicația unui fenomen bizar