Uniunea Europeană a pus ochii pe TikTok. Ce se întâmplă cu gigantul rețelelor de socializare în Europa
TikTok se află în vizorul UE din cauza posibilelor încălcări ale Directivei privind serviciile digitale (DSA) în ceea ce privește siguranța minorilor și alte aspecte.
Procedurile formale se vor concentra pe algoritmii adictivi, problemele de verificare a vârstei și setările implicite de confidențialitate.
Comisia Europeană investighează, de asemenea, transparența reclamelor și accesul la date pentru cercetători, conform unui comunicat de presă.
Ancheta se concentrează pe confidențialitatea și siguranța minorilor
Evaluarea își propune să „contracareze potențialele riscuri pentru exercitarea dreptului fundamental la bunăstarea fizică și mentală a persoanei și respectarea drepturilor copilului”, a scris CE.
În cadrul acestui demers, se examinează, de asemenea, instrumentele de verificare a vârstei TikTok, care ar trebui să prevină accesul minorilor la conținutul inadecvat.
În același timp, va forța platforma de socializare să asigure niveluri ridicate de confidențialitate, siguranță și securitate pentru minori în ceea ce privește setările implicite de confidențialitate.
Vezi și: Facebook, Instagram și TikTok dau în judecată UE Ce nemulțumiri au cu Uniunea Europeană
După deschiderea procedurilor, Comisia va continua să adune probe. Procedura îi permite să ia măsuri suplimentare de conformare, inclusiv măsuri interimare și decizii de neconformitate.
Vezi și: TikTok, ”o problemă de siguranță națională”. De ce ar putea fi interzis în România, în ce condiții
Totuși, TikTok a adoptat deja câteva dintre măsurile impuse de UE
Rețeaua TikTok a fost deja obligată să facă modificări ample pentru utilizatorii din UE pentru a respecta DSA, oferind utilizatorilor posibilitatea de a nu permite algoritmilor să alimenteze pagina For You.
De asemenea, a introdus opțiuni noi de raportare a conținutului dăunător și a renunțat la reclamele personalizate pentru utilizatorii din UE cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani.
UE investighează deja TikTok, împreună cu Meta, pentru a determina ce au făcut pentru a atenua conținutul ilegal și dezinformarea legate de violențele în curs în Orientul Mijlociu.
În 2022, Meta a primit o amendă de 414 milioane de dolari pentru solicitarea de reclame personalizate.
UPDATE: „TikTok a fost printre primii care au dezvoltat noi funcții și setări pentru a proteja tinerii și a-i împiedica pe cei sub 13 ani să acceseze platforma, probleme cu care se confruntă întreaga industrie. Vom continua să lucrăm alături de experți și industrie pentru a ne asigura că tinerii de pe TikTok sunt în siguranță și așteptăm acum oportunitatea de a explica aceste măsuri în detaliu Comisiei.” – Reprezentant TikTok.
Vezi și: Schimbare de la TikTok: Cum te afectează, dacă ai cont pe platforma de socializare