25 sept. 2024 | 13:00

Un bărbat a descoperit că i-a plătit factura de electricitate a vecinului timp de 15 ani

ACTUALITATE
Un bărbat a descoperit că i-a plătit factura de electricitate a vecinului timp de 15 ani

Ken Wilson, un locuitor din Vacaville, California, a fost șocat să descopere că, timp de cel puțin 15 ani, a plătit din greșeală factura de electricitate a vecinului său. În tot acest timp, Wilson a încercat să economisească energie pentru a-și reduce costurile, dar factura sa rămânea inexplicabil de mare. Ceea ce părea a fi o încercare de a reduce cheltuielile cu utilitățile s-a dovedit a fi o eroare administrativă masivă care a durat ani de zile.

După ani în care a încercat să înțeleagă de ce factura sa de electricitate era mult mai mare decât a altor locuitori, Ken a decis să contacteze compania locală de utilități, Pacific Gas and Electric (PG&E), pentru a investiga problema. Aceștia au trimis un lucrător la locuința sa pentru a verifica dacă exista o problemă cu contorul sau dacă cineva îi fura electricitatea. Investigația a relevat însă altceva: contorul lui Wilson era, de fapt, conectat la apartamentul vecinului său, unitatea nr. 91, și nu la propriul său apartament, unitatea nr. 90.

O eroare administrativă de ani de zile

După ce PG&E a investigat situația, compania a descoperit că factura lui Ken Wilson fusese, de fapt, atribuită din greșeală vecinului său, iar această situație dura de cel puțin 15 ani, din 2009. Cu toate acestea, Ken a explicat că el locuiește în acel apartament încă din 2006, ceea ce îl face să creadă că ar fi plătit factura vecinului său încă de la început, adică timp de 18 ani. „Am încercat tot timpul să economisesc energie, să reduc costurile, dar era extrem de frustrant să văd că factura rămânea ridicată”, a declarat Wilson.

PG&E și-a cerut scuze public pentru această eroare și a emis un comunicat în care a recunoscut problema. „O investigație preliminară a arătat că numărul contorului pentru apartamentul clientului a fost facturat către alt apartament încă din 2009”, au spus reprezentanții companiei. Cu toate acestea, eroarea nu poate fi corectată imediat, iar Wilson va continua să plătească factura vecinului său până la următorul ciclu de facturare.

O speranță pentru alți locatari

Deși Ken Wilson a fost extrem de dezamăgit de această descoperire, el speră că povestea sa va servi drept avertisment pentru alți locatari care s-ar putea afla în situații similare. „Sper ca povestea mea să ajute și alți oameni. Sigur nu sunt singurul în această situație”, a adăugat el. Wilson a subliniat importanța verificării contorului și a facturilor de utilități, în special dacă există suspiciuni că ceva nu este în regulă.

Situația lui Ken Wilson subliniază o problemă pe care mulți locatari o pot ignora: erorile administrative din sistemele de utilități pot avea consecințe financiare semnificative pe termen lung. Este esențial să fii vigilent în privința facturilor și să ceri ajutorul companiilor de utilități atunci când apar discrepanțe evidente. În cazul lui Ken, eroarea a fost identificată abia după mai bine de un deceniu, iar remedierea sa va dura cel puțin până la următorul ciclu de facturare.