10 iul. 2024 | 18:00

Tesla testează un „parent mode” pentru mașinile sale: Cum funcționează, cât de sigure vor fi EV-urile

ACTUALITATE
Tesla testează un

Pentru părinți, tehnologia în continuă creștere vine cu tot mai multe griji – de la timpul excesiv petrecut în jocuri video până la cyberbullying sau alte pericole online.

În acest context, multe companii oferă acum controale parentale, cum ar fi limite de timp sau aplicații care blochează anumite conținuturi online.

Cum funcționează „parent mode” de la Tesla

Acum, producătorul de mașini electrice Tesla se alătură acestei tendințe și va oferi părinților o gamă de funcții de siguranță pentru a ajuta la protejarea tinerilor șoferi.

Compania, co-fondată de Elon Musk, testează în prezent un software care restricționează accelerarea și viteza maximă a mașinii, precum și o ‘interdicție de circulație pe timp de noapte’.

Mașinile Tesla, lansate pentru prima dată în 2008, accelerează mai rapid decât multe alte mașini de pe piață. Această caracteristică poate fi deja moderată cu modul ‘chill’, care limitează puterea – iar în cadrul noilor controale parentale, adolescenții nu vor putea dezactiva acest mod.

Părinții vor putea, de asemenea, să blocheze limita maximă de viteză a mașinii și să împiedice tinerii șoferi să dezactiveze avertismentele de limitare a vitezei, frânarea automată de urgență și avertismentele de coliziune. Dacă avertismentele de viteză excesivă sau de coliziune sunt ignorate, vehiculul frânează automat.

Toate funcțiile vor fi protejate printr-un cod PIN, permițând părinților să modifice restricțiile după cum este necesar.

În plus, ‘interdicția de circulație pe timp de noapte’ va stabili intervale de timp în care mașina nu poate fi condusă. Dacă acest lucru se întâmplă, proprietarul va fi alertat prin aplicație.

Compania de mașini electrice a avut probleme în trecut

Multe dintre aceste funcții sunt similare cu ‘modul valet’ existent, care include blocarea torpedoului și ascunderea adresei de acasă a proprietarului.

Noile funcții vor fi probabil binevenite de mulți părinți. Sute de mii de tineri șoferi, cu vârste cuprinse între 17 și 24 de ani, își obțin permisul în fiecare an. Cu toate acestea, acest grup este implicat într-o proporție mare de accidente. În 2022, mai mult de una din cinci coliziuni fatale sau grave a implicat șoferi sub 25 de ani, în timp ce tinerii șoferi de sex masculin au de patru ori mai multe șanse să fie uciși sau grav răniți pe șosele decât cei cu vârsta de 25 de ani sau peste.

În 2018, adolescentul Barrett Riley a solicitat unui service Tesla să dezactiveze funcția de limitare a vitezei instalată de tatăl său. Tânărul de 18 ani și prietenul său, Edgar Monserratt Martinez, au fost ulterior uciși în timp ce conduceau cu 186 de km la oră într-o curbă semnalizată cu 40 km la ora în Fort Lauderdale, Florida. Cei doi au supraviețuit inițial accidentului, dar au murit după ce sedanul Model S a luat foc.

Tatăl lui Barrett a dat în judecată Tesla și a câștigat 100.000 de dolari despăgubiri, după ce un judecător a stabilit că gigantul auto a fost responsabil în proporție de 1% pentru dezactivarea limitatorului de viteză, care era setat la 136 km la ora.

Ulterior, compania a lansat propria funcție de limitare a vitezei ‘în memoria lui Barrett Riley’. Tesla oferă, de asemenea, un mod de conducere complet autonom, care nu este legal pentru utilizare în Marea Britanie.