08 mai 2024 | 12:02

Tehnologii de ultimă oră în industria auto. Realitatea virtuală în viața reală, dincolo de jocuri

ACTUALITATE
Tehnologii de ultimă oră în industria auto. Realitatea virtuală în viața reală, dincolo de jocuri

Într-un centru de inginerie al unei importante companii din industria auto, situat în Cluj, se desfășoară o adevărată revoluție, cu emfază pe tehnologii de ultimă oră.

Odată cu inaugurarea noului sediu al centrului Bosch, au povestit despre noutățile din lumea metaverse-ului, potrivit economedia.ro.

Ce este nou și cum ajută

Potrivit sursei citate anterior, zona de mixed reality ar fi un loc fascinant, plin de fotolii hi-tech, computere sofisticate și căști de realitate virtuală.

În acest loc, inginerii și programatorii lucrează la soluții inovatoare pentru industria auto, folosind tehnologii precum realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR) și realitatea mixtă (MR) pentru a recrea scenarii realiste și pentru a îmbunătăți procesele de proiectare și testare.

Una dintre inovațiile cu pricina este utilizarea tehnologiilor populare în industria jocurilor pentru a simula accidente virtuale și a le preveni în lumea reală.

Costumele cu senzori reproduc reacțiile unei persoane într-un scenariu de trafic, iar algoritmii învață din realitatea virtuală cum să reacționeze în fața unor situații neașteptate, cum ar fi traversarea unei vaci pe șosea.

Augusta Ene, Liderul Grupului de transformare digitală la Bosch Engineering Center, a explicat pentru economedia.ro că obiectivul echipei sale este să utilizeze datele generate de mașini și să le proceseze folosind algoritmi de data science și machine learning pentru a extrage informații valoroase.

Vizualizarea produselor și serviciilor prin realitatea virtuală și augmentată permite o înțelegere mult aprofundată și facilitează luarea deciziilor în procesul de proiectare și dezvoltare.

Care sunt beneficiile acestor noi tehnologii

Integrarea metaverse-ului în cadrul companiei aduce beneficii semnificative, de la economii de costuri prin testarea produselor într-un mediu virtual până la o colaborare mai eficientă între echipele de lucru, indiferent de locație.

Un exemplu concret în acest sens este folosirea costumelor cu senzori pentru a simula reacțiile umane într-un mediu sintetic, contribuind la dezvoltarea algoritmilor pentru conducerea autonomă.

În plus, realitatea virtuală a fost utilizată chiar și pentru designul interior al noului sediu al companiei, oferindu-le oportunitatea angajaților de a testa și de a experimenta mediul de lucru înainte de finalizarea construcției.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele