Șoferii români, obsedați de Dacia. Gigantul de la Mioveni, lider absolut pe piața din România. Ce mașini se mai vând la noi
Piața auto din România începe anul 2024 cu dinamici pozitive, marcând o creștere de 4,15% în înmatriculările de autoturisme noi față de aceeași perioadă a anului precedent.
Datele publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și Direcția Generală Permise Conducere și Înmatriculări subliniază un trend ascendent, cu un total de 12.733 de mașini noi înregistrate în ianuarie 2024. În acest peisaj, Dacia confirmă din nou popularitatea sa incontestabilă în rândul șoferilor români, stabilindu-se ca lider absolut pe piață.
Dacia, lider detașat pe piața din România
Cu un impresionant total de 3.948 de unități înmatriculate în prima lună a anului, Dacia își consolidează poziția de lider pe piața autohtonă, devansând de peste patru ori numărul de unități înregistrate de următorul clasat, Toyota, care a înregistrat 998 de unități. Acest succes reflectă nu doar atașamentul șoferilor români față de brandul autohton, dar și adaptarea constantă a Daciei la cerințele și așteptările pieței.
Clasamentul mărcilor pentru autoturisme noi arată o competiție strânsă pentru următoarele poziții, cu Skoda ocupând locul al treilea cu 893 de unități, urmată îndeaproape de Hyundai cu 853 de unități și Renault, marca mamă a Daciei, cu 784 de unități. Volkswagen, Tesla, Mercedes, Kia și Ford completează topul 10, demonstrând diversitatea preferințelor consumatorilor români.
Piața românească de mașini second-hand
Interesant este și segmentul autoturismelor second hand înmatriculate pentru prima dată în România, care a înregistrat o creștere semnificativă de 16.8% față de ianuarie 2023, ajungând la un total de 27.176 de unități. Această tendință arată o piață vibrantă și o cerere în creștere pentru autoturismele accesibile, multe dintre acestea fiind, probabil, importate.
Dominanța Daciei pe piața locală nu este o surpriză, având în vedere că marca a fost întotdeauna percepută ca o opțiune accesibilă și de încredere pentru consumatorii români. Totodată, inovațiile recente și adaptarea la standardele de consum ecologic au contribuit la menținerea popularității sale. Mai mult, Dacia a reușit să câștige teren și pe piețele internaționale, oferind modele competitive care satisfac cerințele unui spectru larg de clienți.
Creșterea înregistrată în înmatriculările de autoturisme noi și second hand reflectă o piață auto în evoluție și o economie care se adaptează la noile realități globale, inclusiv la tranziția către mobilitatea sustenabilă. În acest context, Dacia și celelalte mărci auto prezente pe piața românească se află într-o cursă continuă de inovare și adaptare la cerințele consumatorilor, care își doresc vehicule mai eficiente, mai ecologice și mai accesibile.