Schimbarea de la Instagram și Facebook care îți face viața mai ușoară. Cum te ajută, de fapt
Se pare că Facebook și Instagram au implementat o nouă funcție numită „istoricul link-urilor”. Această caracteristică le permite utilizatorilor să țină evidența tuturor link-urilor vizitate prin browser-ele încorporate ale Facebook și Instagram.
Facebook și Instagram se reinventează
Potrivit Meta, această funcție le permite utilizatorilor să se asigure că nu „pierd” vreun link. „Reveniți ușor la linkurile recent vizitate cu activitatea de navigare pe Facebook acum salvată într-un singur loc”, se spune într-o notificare despre funcție.
Instagram are o caracteristică similară, care ține evidența linkurilor pe care utilizatorii le vizitează prin browserul aplicației. Deși pare că mulți utilizatori descoperă abia acum aceste setări, un purtător de cuvânt de la Meta a confirmat că funcțiile au început să fie implementate încă din vara trecută.
În ciuda faptului că istoricul linkurilor nu este activat implicit, este genul de setare la care mulți oameni ar putea opta fără să se gândească prea mult, în special pentru că gigantul o promovează ca pe un mod de a evita „pierderea” linkurilor.
Acest lucru a stârnit îngrijorare printre unii susținătorii confidențialității care se tem că Meta folosește modalități tot mai subtile de a aduna date despre activitatea online a utilizatorilor.
Vezi și: Meta reinventează Facebook copiind Instagram. Ce va fi nou, ce pe cine ajută, de fapt
Totuși, cum ștergi link-urile din istoric?
De remarcat este că, deși ambele aplicații îți vor șterge imediat istoricul linkurilor, Meta spune că poate dura până la 90 de zile „pentru a completa procesul de ștergere”.
Cu alte cuvinte, activitatea anterioară de navigare ar putea juca încă un rol în reclamele direcționate timp de câteva săptămâni după ce ai dezactivat urmărirea linkurilor.
Desigur, compania are încă numeroase alte modalități de a-ți urmări activitatea online, deci renunțarea la istoricul linkurilor nu va fi suficientă pentru a-ți recupera complet datele.
Cei care sunt preocupați de confidențialitate și urăsc reclamele au o altă opțiune, însă poate fi și mai puțin atractivă. Meta a început recent să ofere posibilitatea utilizatorilor din Uniunea Europeană de a renunța complet la reclamele de pe Facebook și Instagram, în schimbul unei taxe lunare destul de mari.
Vezi și: Facebook și Instagram, cu abonament în Europa. Cât plătești din noiembrie, ce câștigi în plus