Românii vor beneficia de un nou drum expres, de 73,5 km, care va lega două orașe importante ale țării. Va costa peste 6 miliarde lei și va avea 6 noduri rutiere
România face pași importanți în modernizarea infrastructurii rutiere, iar un nou proiect de mare amploare este pe cale să fie realizat. Secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu a făcut anunțul, marți, 17 septembrie, pe pagina sa de Facebook, acolo unde a oferit și detalii despre acest nou proiect.
Drumul expres Focșani – Brăila, cu o lungime de 73,5 km, promite să devină o legătură vitală între două orașe importante ale țării. Acest proiect, care a fost recent publicat în SEAP (Serviciul Electronic de Achiziții Publice), a atras deja atenția datorită impactului său semnificativ asupra mobilității și economiei locale.
Drumul Expres Focșani – Brăila, detalii de construcție
Drumul expres Focșani – Brăila reprezintă o investiție majoră în infrastructura României, având o valoare estimată de 5,5 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea pentru acest proiect este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Acesta este un exemplu clar al eforturilor continue de a moderniza rețeaua rutieră națională, având scopul de a reduce timpul de călătorie între regiuni și de a facilita accesul la alte zone importante ale țării.
Drumul va avea două benzi pe sens și va include nu mai puțin de 57 de structuri, dintre care 24 de poduri, 31 de pasaje și două structuri casetate. Aceste elemente vor asigura fluiditatea traficului, oferind o cale de transport sigură și rapidă pentru locuitorii și transportatorii din zonă. Pe lângă acestea, vor fi amenajate șase parcări de scurtă durată și spații de servicii tip S1, menite să ofere condiții optime pentru opriri scurte și necesități de alimentare sau odihnă pentru șoferi.
Un aspect interesant al acestui proiect este includerea de perdele forestiere de-a lungul traseului, o soluție ecologică menită să reducă impactul negativ al zgomotului și să contribuie la protejarea mediului înconjurător. Aceste perdele forestiere nu numai că vor îmbunătăți calitatea aerului, dar vor și ajuta la prevenirea eroziunii solului și la crearea unui peisaj mai plăcut pentru cei care tranzitează drumul.
Irinel Ionel Scriosteanu a prezentat toate aceste date, public, pe rețelele de socializare:
”𝗘𝘀𝘁𝗲 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗮
A fost publicată în #SEAP (Serviciul Electronic de Achiziții Publice) documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗙𝗼𝗰𝘀𝗮𝗻𝗶 – 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮, iar 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗱𝗲𝗽𝘂𝗻𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗼𝗳𝗲𝗿𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟮𝟴 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟰.Principalele caracteristici prevăzute sunt:73,5 km lungime traseu2 benzi pe sens57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate)6 parcări de scurtă duratăspații de servicii tip S1perdele forestiere6 noduri rutiere:1) Nod rutier Focșani x A72) Nod rutier Milcovul (DN23A)3) Nod rutier Măicănești (DN23)4) Nod rutier Corbu (DN23)5) Nod rutier Siliștea (DJ221C)6) Nod rutier BrăilaValoarea estimată a acestui obiectiv de investiții este de 5,5 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.Acest drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (Ploiești – Pașcani) #A7, Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, Drumul Expres Brăila – Galați, Tulcea și Constanța.Acest sector de drum face parte din proiectul denumit „Milcovia Expres”, inclus în MasterPlanul General de Transport al României #MPGT, în vederea conectivității Focșani – Galați – Giurgiulești.Aceasta este prima procedură de licitație publică demarată de Compania Națională de Investiții Rutiere #CNIR, și deși traseul acestui drum expres este împărțit în 3 loturi, licitația se desfășoară pentru întregul traseu într-un singur lot, ceea ce înseamnă că toți cei 73 km lungime vor fi contractați la finalizarea procedurii de achiziție publică.”
𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲!______________________________________
Nodurile rutiere: elemente cheie ale infrastructurii
Unul dintre cele mai importante aspecte ale drumului expres Focșani – Brăila este reprezentat de cele șase noduri rutiere care vor conecta diferite artere importante ale regiunii. Acestea vor asigura o interconectivitate eficientă și acces rapid între principalele puncte de interes din zonă:
- Nod rutier Focșani x A7 – Acesta va conecta drumul expres cu Autostrada Moldovei (Ploiești – Pașcani), oferind acces rapid la rețeaua de autostrăzi și facilitând transportul către nordul și sudul țării.
- Nod rutier Milcovul (DN23A) – Va oferi legături directe cu localitățile din apropiere și cu drumurile naționale existente.
- Nod rutier Măicănești (DN23) – Acest nod va conecta drumul expres cu una dintre arterele importante care leagă Focșani de Brăila.
- Nod rutier Corbu (DN23) – Un alt nod strategic care va facilita accesul la rețeaua națională de drumuri.
- Nod rutier Siliștea (DJ221C) – Va oferi acces către drumurile județene și zonele rurale din jurul Brăilei.
- Nod rutier Brăila – Ultimul nod, dar nu cel din urmă, va conecta drumul expres cu orașul Brăila, facilitând astfel accesul rapid la Podul suspendat peste Dunăre și mai departe către Tulcea și Constanța.
Impactul asupra economiei și mobilității
Proiectul de drum expres Focșani – Brăila va avea un impact semnificativ asupra economiei locale și regionale. În primul rând, va reduce considerabil timpul de călătorie între cele două orașe, facilitând astfel transportul de mărfuri și creând oportunități noi pentru companiile care operează în aceste zone. De asemenea, va încuraja investițiile străine și dezvoltarea infrastructurii industriale și comerciale de-a lungul traseului.
Un alt aspect important este conectivitatea pe care acest drum o va oferi cu alte regiuni importante ale țării. În mod specific, drumul expres va asigura legătura cu Autostrada A7, Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați și Drumul Expres Brăila – Galați. Acest lucru va facilita transportul între Moldova și sudul României, inclusiv către portul Constanța, un punct crucial pentru comerțul internațional.
Prin crearea acestei noi legături rutiere, proiectul va contribui la dezvoltarea turismului în zonele adiacente, cum ar fi Delta Dunării și litoralul Mării Negre. Acest lucru va aduce beneficii economice semnificative, atrăgând mai mulți turiști și facilitând accesul rapid la destinațiile turistice importante din sudul și estul României.
Avantajele pentru locuitorii din Focșani și Brăila
Drumul expres Focșani – Brăila nu este doar un beneficiu pentru transportul de mărfuri și pentru economie, ci va avea un impact direct asupra locuitorilor din cele două orașe și din localitățile din apropiere. În primul rând, acest drum va îmbunătăți considerabil accesul la servicii esențiale, cum ar fi cele medicale și educaționale. Locuitorii vor putea ajunge mai rapid la spitale, școli și alte instituții importante, reducând astfel timpul petrecut pe drum și sporind calitatea vieții.
În plus, proiectul va îmbunătăți siguranța rutieră, prin eliminarea zonelor de risc și a intersecțiilor periculoase. Faptul că drumul expres va avea două benzi pe sens și noduri rutiere bine planificate va reduce semnificativ riscul de accidente. De asemenea, vor fi implementate soluții moderne pentru gestionarea traficului, inclusiv iluminare eficientă și semnalizare adecvată, menite să asigure condiții optime de conducere chiar și pe timp de noapte sau în condiții meteorologice nefavorabile.
Viitorul infrastructurii rutiere în România
Acest proiect face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere din România, denumit „Milcovia Expres”, care este inclus în MasterPlanul General de Transport al României. Scopul acestui plan este de a crea o rețea de drumuri moderne care să asigure conectivitatea între regiunile țării și să faciliteze dezvoltarea economică și socială.
În contextul acestui plan, drumul expres Focșani – Brăila este doar unul dintre numeroasele proiecte care urmează să fie implementate în următorii ani. România se află într-o etapă de tranziție către o infrastructură rutieră modernă și eficientă, iar investițiile în drumuri și autostrăzi sunt esențiale pentru a reduce decalajul față de alte țări europene în ceea ce privește transportul și mobilitatea.
Licitația pentru acest proiect a fost deja demarată, iar termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024. Este de așteptat ca procesul să fie unul competitiv, având în vedere amploarea și importanța proiectului pentru regiunea de sud-est a României.
Drumul expres Focșani – Brăila va marca un pas important în direcția modernizării infrastructurii naționale, aducând beneficii economice, sociale și de mediu atât pentru locuitori, cât și pentru întreaga țară.