29 iul. 2024 | 12:36

Regele Cioabă și 40 de firme ale romilor, la licitațiile ANAF pentru ”fier vechi” de la CFR. Nu mai puțin de 25 de locomotive, scoase la vânzare

ACTUALITATE
Regele Cioabă și 40 de firme ale romilor, la licitațiile ANAF pentru ”fier vechi” de la CFR. Nu mai puțin de 25 de locomotive, scoase la vânzare

Recent, o licitație organizată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Constanța a atras atenția prin participarea a 40 de firme ale romilor din Gorj și Sibiu. Aceste firme, conduse de regele Dorin Cioabă, și-au manifestat interesul pentru achiziționarea a 25 de locomotive scoase la vânzare. Deși intenția lor era de a dezmembra componentele metalice ale acestor locomotive pentru a valorifica fierul vechi, firmele au fost dezamăgite când au pierdut licitația, acuzând nereguli în desfășurarea acesteia.

Dorin Cioabă a declarat că procedurile licitației au fost necorespunzătoare și că locomotivele au fost vândute la un preț mult mai mic decât cel real. El a subliniat că licitația a fost reluată de trei ori, fapt care i-a stârnit suspiciuni. Conform declarațiilor lui Cioabă, firmele au parcurs toate etapele necesare pentru participare, inclusiv plata taxei de înscriere și depunerea ofertelor, însă au fost dezavantajate în mod deliberat.

Reacția organizatorilor și desfășurarea licitației

Claudia Manea, președinta comisiei de licitație, a răspuns acuzațiilor aduse de Dorin Cioabă, afirmând că licitația s-a desfășurat în condiții optime din perspectiva organului fiscal. Ea a recunoscut existența unor neînțelegeri cu anumiți ofertanți, dar a precizat că persoanele nemulțumite au părăsit sala de bunăvoie, fără a fi forțate să o facă.

Aceasta a fost a patra încercare de valorificare a bunurilor deținute de Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA, iar valoarea totală a celor 25 de locomotive a fost de aproximativ 7.824.949 lei, prețul fiind redus cu 19%. Licitația a avut loc pe data de 25 iulie și a oferit participanților oportunitatea de a achiziționa locomotivele aflate în conservare în stația Palas și Portul Constanța.

Pentru a putea participa la licitație, ofertanții au fost obligați să depună oferta de cumpărare și dovada plății taxei de participare cu cel puțin o zi înainte de eveniment. Aceasta a reprezentat 10% din prețul de pornire a licitației, fie sub formă de scrisoare de garanție, fie prin plată directă.

Controverse și perspective viitoare

Acest eveniment a scos la lumină tensiuni existente între autorități și comunitatea romilor, evidențiind totodată dificultățile pe care aceste firme le întâmpină în încercarea de a participa la licitații publice. Deși nu este pentru prima dată când firmele romilor încearcă să achiziționeze bunuri de la CFR, acest episod a fost marcat de acuzații de corupție și nereguli, ceea ce a amplificat frustrarea și nemulțumirea participanților.

Pentru a preveni astfel de situații în viitor, este esențial ca procesul de licitație să fie transparent și echitabil, asigurându-se că toți participanții au șanse egale de a câștiga. De asemenea, autoritățile trebuie să răspundă în mod corespunzător la plângerile și suspiciunile ridicate de ofertanți, investigând orice posibile nereguli și luând măsuri pentru a îmbunătăți procedurile de licitație.

În concluzie, licitația organizată de ANAF pentru vânzarea celor 25 de locomotive a adus în prim-plan problemele legate de transparența și corectitudinea procesului de licitație. Participarea activă a firmelor romilor, conduse de regele Cioabă, subliniază importanța asigurării unor proceduri juste și echitabile pentru toți participanții, indiferent de originea lor. Este vital ca autoritățile să lucreze pentru a îmbunătăți aceste proceduri, astfel încât să fie evitate pe viitor conflicte și acuzații de corupție.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele