30 sept. 2024 | 12:32

Produsul de doar 22 de lei care are antifurt mai ceva ca bijuteriile. Decizia stranie luată de un mare lanț de magazine din București

ACTUALITATE
Produsul de doar 22 de lei care are antifurt mai ceva ca bijuteriile. Decizia stranie luată de un mare lanț de magazine din București

Nu doar o dată am văzut în magazinele din România că unele produse care nu sunt deloc scumpe sunt păzite mai ceva ca niște adevărate bijuterii.

Recent, în mediul online, mai exact pe Facebook, un utilizator a postat o fotografie care arată că o cutie de ciocolată Merci, al cărei preț este de 22,90 de lei, are un antifurt așa cum se mai găsește pe produsele electronice.

Decizia luată de marele lanț de magazine din București pare să aibă legătură directă cu faptul că oamenii furau cutiile de ciocolată sau le desfăceau, pentru a se înfrupta cu dulciurile pe care le adoră foarte multă lume.

Antifurt pe produsele de aproximativ o liră

Astfel de fotografii precum cea realizată în cartierul Bucur Obor din București au apărut pe internet și în trecut, însă din Marea Britanie, nu din România.

Din câte se pare, un supermarket britanic a decis în anul 2023 să implementeze măsuri neobișnuite de securitate, protejând chiar și produse de uz zilnic, precum ciocolata, cafeaua și mierea, în casete anti-furt din plastic.

Această decizie a fost luată pe fondul unei creșteri semnificative a furturilor din magazine. În anumite filiale, chiar și produse care costau doar 1,35 de lire (aproximativ 8 lei) au fost încapsulate în dispozitive de securitate pentru a descuraja hoții.

Ce spun reprezentanții magazinelor

Măsurile de securitate au fost considerate drastice de către cumpărători, fiind pentru prima dată când dulciurile au fost plasate sub protecție strictă. Un angajat al unui magazin din nordul Londrei a explicat la acea vreme că acest lucru a devenit necesar din cauza creșterii numărului de furturi.

„Am fost nevoiți să luăm aceste măsuri din cauza hoților. Cafeaua și chiar ciocolata erau furate frecvent, așa că am implementat aceste soluții de securitate”, a spus un angajat al lanțului de supermarketuri din Marea Britanie.

Un reprezentant oficial al magazinului din Marea Britanie a afirmat că furturile pot deveni un punct critic, generând violență împotriva angajaților.

„Deși nu este o politică națională, implementarea măsurilor de securitate la nivel local va fi decisă în funcție de problemele specifice fiecărui magazin. Firma a testat utilizarea ambalajelor de securitate pentru produse de valoare ridicată în ultimii ani, dar criza actuală a determinat extinderea acestor măsuri și pentru bunurile obișnuite”, a spus oficialul lanțului de supermarketuri.