Planurile lui Mark Zuckerberg care s-ar putea să te supere. Ce vrea să facă cu datele tale de pe Facebook și Instagram, de fapt
Practic, nu e nicio surpriză faptul că Meta, compania lui Mark Zuckerberg, folosește datele personale ale utilizatorilor pentru o varietate de funcții, inclusiv vânzările și publicitatea.
Conform unui raport venit dela Bloomberg, compania planifică, de asemenea, să folosească acele date personale pentru a antrena un instrument de inteligență artificială numit Meta AI.
Mark Zuckerberg vrea să-și antreneze AI-ul pe datele tale personale
În timpul unei convorbiri despre finanțe, de săptămâna aceasta, CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a anunțat decizia de a antrena AI-ul pe datele utilizatorilor.
„Pe Facebook și Instagram, există sute de miliarde de imagini partajate public și zeci de miliarde de videoclipuri publice, care estimăm că depășesc setul de date Common Crawl, iar oamenii partajează, de asemenea, un număr mare de postări de text publice în comentarii pe toate serviciile noastre”, a declarat Mark Zuckerberg.
Decizia îi poate înfuria pe mulți
Cu toate acestea, planul de a antrena Meta AI pe acel set de date ridică diverse probleme etice, de reglementare și de drepturi de autor.
Există câteva preocupări majore legate de confidențialitate cu privire la companiile care antrenează AI-ul pe datele utilizatorilor.
Facebook are 3 miliarde de utilizatori, iar Instagram are încă 1,5 miliarde suplimentare (deși se suprapun potențial).
Aceasta înseamnă, de asemenea, 4,5 miliarde de persoane ale căror date private sunt folosite pentru a construi un model de inteligență artificială.
Nu este doar o preocupare etică, ci și o problemă majoră de conformitate cu legile globale privind protecția datelor.
OpenAI, Microsoft, Google, Adobe și alții au fost criticati în mod justificat pentru folosirea datelor protejate prin drepturi de autor pentru a-și antrena modelele AI.
Vezi și: Facebook nu mai vrea să fii păcălit: Ce face Meta cu fotografiile AI de pe platformele sale
Facebook nu este doar un loc pentru utilizatori individuali, ci și pentru companii, trupe de teatru, artiști, muzicieni, scriitori și creatori de conținut.
Așa că, pe lângă încălcarea intimității utilizatorilor pentru a obține profit, Meta risca să se confrunte și cu acțiuni legale pe frontul drepturilor de autor și al protecției datelor.
Ignorând cu desăvârșire cuibul de viespi de toxicitate și bias-ul de conținut în setul de date Meta. Facebook este aproape sinonim cu dezinformarea în acest moment, iar software-ul de moderare a conținutului de pe Facebook este încă departe de a fi suficient de bun în blocarea conținutului totalmente dăunător.
Ca să înțelegi mai bine, încearcă, spre exemplu, să raportezi o postare care conține elemente deranjante ca rasism, homofobie, etc. În 99,99% dintre cazuri, Facebook te va ignora cu desăvârșire.
Vezi și: Meta reinventează Facebook copiind Instagram. Ce va fi nou, ce pe cine ajută, de fapt