27 iun. 2024 | 08:30

Planul Dacia cu care va da lovitura în următorii ani. Anunțul surprinzător al Renault despre gigantul de la Mioveni

ACTUALITATE
Planul Dacia cu care va da lovitura în următorii ani. Anunțul surprinzător al Renault despre gigantul de la Mioveni

Renault a făcut un anunț surprinzător care ar putea schimba viitorul Dacia în următorii ani. Marca low-cost a grupului auto francez se pregătește pentru o creștere semnificativă, atât în vânzări, cât și în profitabilitate, până în 2030. Acest plan ambițios dezvăluit recent sugerează o dublare a veniturilor și a rentabilității capitalului angajat pentru Dacia.

Dublarea veniturilor și a profitabilității

Conform comunicatului Renault Group, Dacia vizează dublarea veniturilor până în 2030, cu jumătate din această creștere venind din volumele de vânzări și cealaltă jumătate din extinderea gamei de produse și ajustarea prețurilor. Această creștere impresionantă a veniturilor va fi însoțită de o creștere ușoară a costurilor fixe. Dacia se așteaptă ca rentabilitatea capitalului angajat să depășească pe cea a Renault Group, atingând o dublare între 2022 și 2030.

În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric, modelul compact Spring, care este fabricat în China. Acest model se va confrunta în Europa cu tarife vamale suplimentare de 21%. Totuși, Dacia își propune să devină un pionier în oferirea de soluții electrificate accesibile, trecând treptat de la vehiculele alimentate cu motoare cu combustie internă la vehicule electrice.

Poziția Dacia în Europa de Est

Dacia s-a clasat pe locul șase în topul producătorilor de automobile din Europa de Est în 2022, cu o cifră de afaceri de 5,17 miliarde de euro. Aceasta a depășit companii de renume, cum ar fi Mercedes-Benz Manufacturing Hungary și Hyundai Motor Manufacturing Czech. Clasamentul este dominat de Skoda, cu o cifră de afaceri de 18,1 miliarde de euro, urmată de Volkswagen Slovakia cu 9,73 miliarde de euro și Audi Hungaria cu 8,44 miliarde de euro.

Europa de Est a devenit un hub important pentru producția de automobile datorită costurilor mai mici ale forței de muncă și forței de muncă bine pregătite. Industria auto din această regiune contribuie semnificativ la crearea de locuri de muncă și la dezvoltarea economică. „Europa de Est a devenit un spațiu important de producție pentru producătorii de automobile din întreaga lume. Multe companii mari au înființat unități de producție în regiune pentru a profita de costurile mai mici ale forței de muncă și de forța de muncă bine pregătită,” spun reprezentanții Surplex.

Viitorul electric al Dacia

Pe măsură ce Dacia își extinde gama și ajustează prețurile pentru a reflecta calitatea și inovațiile tehnice, marca se pregătește pentru o tranziție către vehicule electrice în Europa. Deși Dacia Spring este singurul model electric disponibil în prezent, planurile pentru viitor includ dezvoltarea de soluții electrificate accesibile care vor permite Dacia să concureze eficient pe piața vehiculelor electrice.

Această tranziție către vehicule electrice este esențială, având în vedere tendințele globale de reducere a emisiilor și de promovare a sustenabilității. Cu o gamă accesibilă de vehicule electrice, Dacia își poate consolida poziția pe piață și poate atrage un segment mai larg de consumatori, care caută soluții de transport ecologice și eficiente din punct de vedere al costurilor.

Concluzii

Planul ambițios al Dacia de a-și dubla veniturile și profitabilitatea până în 2030 reprezintă o provocare semnificativă, dar realizabilă, având în vedere creșterea constantă a cererii pentru vehicule accesibile și de înaltă calitate. Cu o strategie bine definită și o tranziție lină către vehicule electrice, Dacia este pregătită să dea lovitura pe piața auto globală în următorii ani.

Această evoluție va avea un impact pozitiv asupra economiei României, contribuind la crearea de locuri de muncă și la dezvoltarea industriei auto locale. Cu sprijinul și expertiza Renault Group, Dacia este pe cale să își consolideze statutul de jucător major în industria auto europeană și globală

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele