13 oct. 2024 | 13:18

O familie cu doi copii, lăsată să doarmă pe jos în aeroport, timp de două nopți. Câți bani a primit despăgubire: ”Este inadecvat!”

BANI
O familie cu doi copii, lăsată să doarmă pe jos în aeroport, timp de două nopți. Câți bani a primit despăgubire: ”Este inadecvat!”

O familie din Țara Galilor a fost nevoită să petreacă două nopți pe podeaua unui aeroport, după ce zborurile lor au fost anulate în mod repetat. În ciuda disconfortului și a cheltuielilor suplimentare pe care le-au suportat, compania aeriană le-a oferit o despăgubire considerată ”ridicolă” de către cei doi părinți.

O vacanță care s-a transformat într-un coșmar

Lowri Gallagher, în vârstă de 30 de ani, și partenerul său, Shane Stevenson, au plecat împreună cu cei doi copii mici ai lor, în vârstă de doi și respectiv un an, într-o vacanță în Mallorca, sperând să se bucure de o experiență relaxantă, scrie Walesonline. Totul a luat însă o turnură neașteptată în momentul în care zborul lor de întoarcere, programat la ora 23:20, a fost anulat fără explicații clare.

Familia a ajuns la aeroport la ora 19:00 pentru a-și lăsa bagajele, iar la ora 20:00 au primit o notificare pe aplicația mobilă că zborul lor fusese anulat. Disperați, au căutat ajutor din partea personalului aeroportului, însă nu era prezent niciun reprezentant al companiei aeriene easyJet care să-i poată asista. Situația a devenit și mai frustrantă când, la scurt timp, au primit un e-mail care îi informa că următorul zbor disponibil ar fi abia a doua zi la ora 14:30.

Între timp, familia a fost lăsată fără opțiuni, fiind nevoită să petreacă noaptea pe podeaua rece a aeroportului, fără acces la cazare. Prețul hotelurilor din apropiere depășea 1.500 de euro pe noapte, o sumă pe care nu și-o puteau permite, iar compania nu le-a oferit nicio asigurare că aceste cheltuieli ar fi fost rambursate.

Despăgubirea oferită: ”ridicolă” și ”inadecvată”

După două zile în care au trebuit să supraviețuiască cu resurse limitate, cumpărând mâncare și scutece la prețuri ridicate din aeroport, familia a reușit în cele din urmă să rezerve un zbor către Leeds, cu un cost suplimentar de aproximativ 700 de euro. Întoarcerea acasă a implicat și mai multe costuri, întrucât mama lui Shane a trebuit să parcurgă sute de kilometri pentru a-i aduce acasă în siguranță.

În ciuda acestor dificultăți, compania aeriană easyJet le-a oferit inițial o despăgubire sub forma unui voucher de 240 de lire sterline (aproximativ 280 de euro) pentru a fi utilizat doar la rezervarea altor zboruri. Lowri a catalogat această ofertă ca fiind ”ridicolă” și ”inadecvată”, afirmând că niciodată nu va mai călători cu această companie. „Să vezi copiii tăi dormind pe o podea de beton rece, fără nicio asistență din partea companiei aeriene, nu poate fi compensat cu un voucher de 280 de euro”, a declarat Lowri.

Cei doi copii, de un an și doi ani, au dormit pe jos, în aeroport (Sursa imaginii: Lowri Gallagher)

Cei doi copii, de un an și doi ani, au dormit pe jos, în aeroport (Sursa imaginii: Lowri Gallagher)

Costurile suplimentare pe care le-au suportat, inclusiv zborul alternativ și transportul, s-au ridicat la aproape 1.200 de euro, sumă pentru care compania nu a oferit niciun fel de rambursare timp de șase săptămâni. Chiar și după intervenția presei locale, compania nu a răspuns decât printr-un gest de „bunăvoință”, oferindu-le posibilitatea de a primi despăgubirea în numerar.

Reacția companiei aeriene și nemulțumirile familiei

Reprezentanții easyJet au transmis scuze familiei și au declarat că dificultățile au fost cauzate de condițiile meteorologice nefavorabile și problemele de trafic aerian. Totuși, pentru Lowri și Shane, aceasta nu a fost o consolare. Ei și-au exprimat dezamăgirea profundă față de modul în care compania a gestionat situația, subliniind că nu doar disconfortul fizic a fost problematic, ci și lipsa de comunicare și de asistență din partea personalului companiei.

Cu toate acestea, compania a promis că va contacta familia pentru a discuta despre posibilitatea transformării despăgubirii din voucher în numerar, însă pentru părinți, aceasta nu a fost suficient. „Am pierdut mult mai mult decât valoarea acelui voucher și nu voi mai zbura niciodată cu ei”, a concluzionat Lowri.

Situația trăită de această familie nu este unică, din păcate. Contextul subliniază necesitatea unor reglementări mai stricte în privința compensațiilor pentru pasagerii care trec prin experiențe atât de stresante, în special când este vorba de familii cu copii mici.