Noul avion X-59 al NASA ar putea atinge viteze supersonice: Cum arată viitorul pentru zborurile comerciale de mare viteză
Noul avion X-59 al NASA ar putea atinge viteze supersonice. Aeronava X-59 este proiectată abia se aude în zbor.
Noul avion X-59 al NASA
Avionul comercial supersonic X-59 Quest al NASA, care este dezvoltat de Lockheed Martin, a avut testul de zbor transmis în direct, ca o demonstrație a cât de silențios poate fi în aer. Quest de 247,5 milioane de dolari, al cărui nume este prescurtarea pentru Quiet SuperSonic Tech, a fost afișat în fluxul live, de la sediul Lockheed Martin Skunk Works din Palmdale, California. NASA se află într-o misiune din 2018 pentru a demonstra că X-59-ul său poate zbura deasupra orașelor fără a produce poluare fonică sau bubuituri sonore. Acest zbor de testare marchează o piatră de hotar importantă în proiectul vechi de șase ani.
Primul zbor a fost transmis în flux pe 12 ianuarie, la 16:00 ET pe YouTube, precum și pe aplicația NASA și serviciul de streaming NASA+.
Agenția spațială a spus că va sonda oamenii cu privire la zgomotele pe care le aud de la avion în timpul primului zbor. Datele colectate vor fi trimise autorităților de reglementare și utilizate pentru a ajuta la propunerea de noi reguli care limitează utilizarea avioanelor supersonice. Ca referință, guvernul federal al SUA a blocat toate avioanele supersonice civile să zboare deasupra uscatului timp de peste cinci decenii.
Vezi și: Avion supersonic, anunțat de NASA. În cât timp va putea parcurge 5.500 de kilometri
Cât de silențios este avionul
Când NASA și-a anunțat pentru prima dată proiectul său de tehnologie supersonică silențioasă în 2018, administratorul Jim Bridenstine a spus: „Această aeronavă are potențialul de a transforma aviația, în Statele Unite”. Deși avionul trebuia să aibă zborul pentru prima dată în 2021, debutul de acum marchează încă o piatră de hotar majoră în misiunea QueSST. Până în 2027, NASA se așteaptă să aibă rezultate mai definitive despre cât de eficientă este noua tehnologie a aeronavelor, în reducerea zgomotului zborului.
Dacă în cele din urmă vor fi adoptate noi legi care permit aeronavelor cu reacție supersonică să zboare în imediata apropiere a terenului, zborurile comerciale de mare viteză ar putea deveni realitate. Odată ce NASA și Lockheed Martin finalizează dezvoltarea aeronavei, agenția a declarat că va efectua evaluări de siguranță timp de aproximativ nouă luni. După ce sunt împărtășite suficiente dovezi pentru a demonstra că aeronava Quest poate fi zburată în siguranță, NASA intenționează să-și extindă testele de zbor în orașe din SUA și să colecteze mai multe informații despre zgomotul pe care îl produce prin sondaje suplimentare.
Vezi și: Ce este viteza Mach 1 pe care o ating avioanele de luptă și ce importanță are aceasta