Meta se preface că luptă contra dezinformării. Ce anunț a făcut compania-mamă a Facebook și Instagram
Meta, compania-mamă a platformei Facebook, a anunțat constituirea unei echipe dedicate combaterii dezinformării și utilizării abuzive a inteligenței artificiale generative în contextul alegerilor pentru Parlamentul European din luna iunie.
Această mișcare vine ca răspuns la îngrijorările tot mai mari legate de posibilitatea ca aceste tehnologii să influențeze negativ procesele electorale, potrivit unui raport al agenției Reuters.
Inteligența artificială a acaparat rețelele de socializare
Utilizarea rapidă și extinderea inteligenței artificiale generative, care permite crearea rapidă a textelor, imaginilor și fclipurilor, a ridicat temeri cu privire la potențialul lor de a perturba scrutinele importante desfășurate la nivel global în acest an, conform Agerpres.
În perioada 6 și 9 iunie, alegerile pentru Parlamentul European vor avea loc, acesta fiind format din 720 de eurodeputați cu responsabilitatea adoptării noilor politici ale Uniunii Europene, precizează Reuters.
Marco Pancini, responsabilul Meta pentru relațiile cu Uniunea Europeană, a anunțat că în apropierea alegerilor va fi activat un Centru de Operațiuni Electorale, având ca scop identificarea și contracararea potențialelor amenințări în timp real.
Ce va face noua echipă a Meta
Echipa dedicată acestui centru va fi formată din experți Meta din diverse domenii, inclusiv date, inginerie, cercetare, politici de conținut și aspecte juridice, aceștia concentrându-se pe combaterea dezinformării, influenței asupra procesului electoral și riscurilor legate de utilizarea abuzivă a inteligenței artificiale generative.
În prezent, Meta colaborează cu 26 de organizații de verificare a faptelor din UE, care operează în 22 de limbi diferite. În plus față de aceste parteneriate existente, Meta va adăuga trei noi parteneri din Bulgaria, Franța și Slovacia, conform declarațiilor lui Pancini.
Într-o mișcare precedentă, în luna februarie, Meta, alături de alte companii precum Microsoft și OpenAI, au convenit să coopereze pentru a preveni influențarea alegerilor globale din acest an prin intermediul conținuturilor „înșelătoare”, generate de inteligența artificială.
Evident, rămâne de văzut cât de bine va funcționa noua echipă, de vreme ce gigantul deja ne-a obișnuit cu lipsa sa de eficiență și, mai ales, transparență.