07 mart. 2024 | 10:11

Mașinile electrice, multe mai poluante decât ai crede. Emisiile pe care le emit trădează cât sunt de prietenoase cu mediul înconjurător de fapt

ACTUALITATE
Mașinile electrice, multe mai poluante decât ai crede. Emisiile pe care le emit trădează cât sunt de prietenoase cu mediul înconjurător de fapt

Un raport care a reapărut recent în discuții aruncă o lumină nouă asupra impactului vehiculelor electrice (VE) asupra mediului, sugerând că acestea pot fi mai poluante decât vehiculele pe benzină.

Studiul dezvăluie că frânele și anvelopele mașinilor electrice eliberează de 1.850 de ori mai multe particule fine comparativ cu țevile de eșapament ale mașinilor moderne, care sunt echipate cu filtre ce reduc emisiile.

Totul pleacă de la greutatea mașinilor electrice

O descoperire cheie a studiului este faptul că vehiculele electrice sunt, în medie, cu 30% mai grele decât cele pe benzină, ceea ce determină o uzură mai accelerată a frânelor și anvelopelor. Acest lucru duce la eliberarea în atmosferă a unor particule mici, adesea toxice. Hesham Rakha, profesor la Virginia Tech, a menționat pentru Dailymail.com că studiul este „parțial corect”, având în vedere că anvelopele vehiculelor electrice vor emite mai multe microplastice în aer. Totuși, a adăugat că acest lucru ar putea fi valabil și în comparație între sedanuri și SUV-uri.

Un aspect complicat menționat de Rakha este dificultatea de a determina diferența specifică între cantitatea de microplastice emise de anvelopele vehiculelor electrice și cele pe benzină. Pentru a face acest lucru, cercetătorii trebuie să separe microplasticele care provin din alte surse de cele degajate de anvelope. Echipa sa de la Virginia Tech efectuează teste de teren pentru a evalua cantitatea de microplastice emisă de ambele tipuri de vehicule, folosind simulatoare de trafic care imită un cadru urban.

Mașinile electrice – ”zero emisii”

În ciuda acestor descoperiri, Rakha nu recomandă renunțarea la mașinile electrice, subliniind eficiența lor și faptul că produc „zero emisii” în timpul funcționării. Totuși, a menționat că încărcarea vehiculelor electrice poate genera o cantitate semnificativă de CO2.

O altă preocupare legată de vehiculele electrice este greutatea bateriilor lor, care poate ajunge la aproximativ 453kg. Aceasta contribuie la emisii de particule de la anvelope aproape de 400 de ori mai mari decât cele provenite de la țevile de eșapament. Particulele emise pot agrava probleme de sănătate precum bolile de inimă, astmul, bolile pulmonare și, în cazuri extreme, pot duce la spitalizare, cancer și deces prematur.

În contrast, mașinile noi pe benzină sunt concepute pentru a fi „mai curate”, prin actualizarea componentelor motoarelor cu ardere internă pentru a include filtre de particule care reduc emisiile.

Emissions Analytics, firma care a realizat studiul, a testat uzura anvelopelor atât pe vehicule electrice, cât și pe cele pe benzină, după parcurgerea a cel puțin 1.600km. Cercetarea a demonstrat că, cu cât masa și greutatea vehiculului sunt mai mari, cu atât emisiile de particule de la anvelope sunt eliberate mai rapid, datorită cuplului crescut între anvelope și drum.

Aceste descoperiri subliniază faptul că, deși vehiculele electrice sunt adesea promovate pentru impactul lor ambiental redus datorită lipsei emisiilor de eșapament, aspectele legate de uzura anvelopelor și emisiile asociate reprezintă o problemă semnificativă care merită atenție. În contextul unei tranziții globale către vehicule mai grele și mai mari, precum SUV-urile electrice, impactul asupra poluării microplasticelor și a particulelor fine ar putea să crească, punând presiune pe necesitatea dezvoltării unor soluții inovatoare pentru reducerea acestui tip de poluare.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele