02 nov. 2024 | 10:00

Mașinile cu kilometrajul dat înapoi, o mină de aur pentru samsarii din România. Sunt mult mai multe decât ai crede în piață, cum eviți țepele

ACTUALITATE
Mașinile cu kilometrajul dat înapoi, o mină de aur pentru samsarii din România. Sunt mult mai multe decât ai crede în piață, cum eviți țepele

Piața auto second-hand din România este plină de capcane, iar una dintre cele mai frecvente înșelătorii este manipularea kilometrajului. Mulți cumpărători de mașini second-hand ajung să achiziționeze vehicule cu kilometrajul dat înapoi, fără a fi conștienți de acest aspect, ceea ce poate duce la cheltuieli majore de reparații și probleme de fiabilitate. În acest articol vom analiza de ce este o practică atât de comună și cum poți evita să fii păcălit.

De ce sunt kilometrii manipulați la mașinile second-hand

Reducerea numărului de kilometri de pe odometrul unei mașini este o metodă comună de a face vehiculele să pară mai puțin uzate și, astfel, mai atractive pentru potențialii cumpărători. Vehiculele cu un kilometraj mai mic sunt percepute ca fiind mai bine întreținute și mai puțin uzate, ceea ce permite vânzătorilor să ceară prețuri mai mari. Conform unui raport al carVertical, platforma de verificare a istoricului vehiculelor, aproximativ 6,5% dintre mașinile verificate în România în prima jumătate a anului 2024 au avut kilometrajul manipulat.

Majoritatea mașinilor cu kilometri dați înapoi sunt cele importate, deoarece verificarea istoricului poate fi mai dificilă în aceste cazuri, iar cumpărătorii români nu sunt întotdeauna familiarizați cu metodele prin care pot afla informațiile reale. Manipularea kilometrajului nu doar că duce la supraevaluarea mașinii, dar și la un risc crescut de defecțiuni majore, care pot necesita reparații costisitoare pe parcursul utilizării vehiculului.

Cum îți dai seama dacă o mașină are kilometrajul modificat

Pentru a evita capcanele pieței auto second-hand, există câteva semne care pot indica un kilometraj dat înapoi:

  1. Uzura componentelor interioare: Verifică starea volanului, schimbătorului de viteze, pedalelor și scaunelor. Dacă acestea sunt uzate semnificativ, dar kilometrajul indică o valoare scăzută, ar trebui să fii suspicios.
  2. Piese externe uzate: Frânele, ambreiajul și volanta pot oferi indicii clare privind numărul real de kilometri. Sunete neobișnuite sau uzura avansată la aceste componente pot indica un kilometraj mai mare decât cel afişat.
  3. Documente și istoricul mașinii: Este recomandat să folosești platforme online, precum carVertical, pentru a verifica istoricul mașinii. Aflând detalii precum numărul real de kilometri, accidentele sau eventualele reparații majore, vei putea lua o decizie mai informată.
  4. Compară valoarea kilometrajului cu media anuală: Un vehicul parcurge, în medie, 20.338 km anual în România. Dacă vezi o mașină de cinci ani cu mai puțin de 100.000 km, ar trebui să investighezi suplimentar pentru a fi sigur că datele sunt corecte.

Sfaturi pentru evitarea unei țepe la cumpărarea unei mașini rulate

Pentru a te proteja de eventuale fraude, urmează câțiva pași simpli înainte de a achiziționa un vehicul second-hand:

  • Verifică mașina într-un service auto autorizat: Un control detaliat îți poate arăta orice manipulări suspecte ale odometrului și eventualele probleme tehnice.
  • Solicită acces la istoricul de service: Mașinile care au fost întreținute periodic în service-uri autorizate au documente care atestă kilometrajul real la diferite momente.
  • Evită să te grăbești la achiziție: Mașinile cu kilometraj scăzut sunt foarte căutate, dar e important să nu te lași păcălit de o ofertă aparent bună. O investigație amănunțită îți poate economisi bani pe termen lung.
  • Optează pentru verificarea prin platforme de specialitate: Prin carVertical sau alte servicii similare, poți accesa informații despre kilometrajul real și istoricul de accidente al mașinii, evitând riscul de a cumpăra un vehicul uzat excesiv.

Manipularea kilometrajului rămâne o practică des întâlnită, iar riscurile sunt reale. Cumpărătorii din România trebuie să fie atenți la detalii și să verifice cu atenție istoricul mașinilor pentru a evita o țeapă costisitoare pe piața auto

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele